روی آوردن به‌ اشرافی‎گری یک آسیب است/رسیدگی به محرومان از اهداف نظام
کد خبر: 3707713
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
آیت‌الله میرعمادی:

روی آوردن به‌ اشرافی‎گری یک آسیب است/رسیدگی به محرومان از اهداف نظام

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان ورود خیُرین و مردم را راه‌حل تامین مسکن محرومان دانست و گفت: اگر جامعه به سمت اشرافی‌گری رفت، آسیب می‌بینیم زیرا رسیدگی به محرومان از اهداف بنیادین نظام اسلامی بوده است.

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد شنبه، یکم اردیبهشت‌ماه در دیدار با کارکنان بنیاد مسکن و خیّران شهرستان بروجرد ضمن تبریک ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و روز جانباز در خصوص جایگاه امام علی(ع) و جملات آن حضرت، اظهارکرد: یکی‌از علمای اهل سنت به نام عامر شمعی در اوصاف امیرالمومنان(ع) گفته است که در میان سخنان آن حضرت ۹جمله وجود دارد که هیچ جمله‌ای هم‌قدر و هم‌سنگ آن‌ها وجود ندارد.
وی افزود: از دیدگاه عامر شمعی، عالم اهل ‌سنت، ۹ جمله امام علی(ع) از اهمیت والایی برخوردارند، امام علی(ع) چشم گوهر حکمت را درآورده است تا جایی که نمی‌توان برای این جملات قیمت گذاشت.
آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: از ۹ جمله امام علی(ع) سه جمله در مورد مناجات، سه جمله در مورد حکمت و سه جمله آداب معاشرت است، کمااینکه تشریح این جملات در کتاب شیخ خصال آمده است.

سپردن کار به کاردان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که از دیدگاه عامر شمعی عالم اهل‌سنت یکی‌از سخنان ارزنده امیرالمومنین(ع) پیرامون حکمت است، خاطرنشان کرد: آن جمله این است که ارزش هر انسانی به کاری است که عرضه می‌دارد، لذا اگر ما می‌خواهیم موفق شویم باید کار را به کاردان سپرده و اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم کیفیت کار مدنظر باشد.
امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: یکی‌از خصوصیات امام راحل دوراندیشی بود و تلاش می‌کرد ارگان‌های به وجود بیاورد تا در راستای اهداف انقلاب باشند به‌طوری که یکی‌از بنیادهایی که توسط امام به وجود آورد بنیاد مسکن بود.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که امام راحل با یک نگاه گسترده حساب ۱۰۰ را برای تامین مسکن محرومان ایجاد کرد، اضافه کرد: ایجاد حساب ۱۰۰ برای این است که تامین مسکن محرومان با ورود مردم و توسط خیرین انجام شود.

لزوم تکریم و تجلیل از خیّرین

وی با تاکید بر تکریم و تجلیل از خیرین عنوان کرد: نام‌گذاری مسکن به نام خیری که آن‌را ساخته است اشکال ندارد، چراکه انسان بدون در نظر گرفتن پاداش کاری نمی‌کند.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که خداوند بالاترین پاداش را برای خیرین و نیکوکاران در نظر گرفته است به تبیین جایگاه خیرین از دیدگاه قرآن‌کریم پرداخت و اضافه کرد: باید حساب ۱۰۰ امام به جامعه معرفی شود و مردم بدانند این حساب به چه منظوری و افتتاح شده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با گریزی به اهداف انقلاب اسلامی ایران پرداخت و تصریح کرد: اگر جامعه به سمت اشرافی‌گری رفت، آسیب می‌بینیم زیرا رسیدگی به محرومان از اهداف بنیادین نظام اسلامی بوده است.
امام جمعه خرم‌آباد ورود خیرین و مردم را راه‌حل تامین مسکن محرومان دانست و گفت: بنیاد مسکن لرستان را کارهای خوبی انجام داده است، به‌طوری‌که در زلزله کرمانشاه، بنیاد مسکن استان لرستان با وجود کمبود اعتبارات اقدامات سازنده‌ای داشته است.

انتهای پیام

captcha