افزایش استاندارد و رقابت‌پذیری تولید داخلی؛ شروط تحقق شعار سال
کد خبر: 3708115
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
امیری مطرح کرد:

افزایش استاندارد و رقابت‌پذیری تولید داخلی؛ شروط تحقق شعار سال

گروه اقتصاد ـ معاون استاندار لرستان با تاکید بر رقابتی کردن کالا در سطح بین‌المللی توسط تولیدکنندگان، افزایش استاندارد کالا و رقابت‌پذیر بودن کالای داخلی را شروط تحقق شعار سال برشمرد و گفت: در این راستا پژوهش‌های علمی صورت گیرد.

به گزارش ایکنا از لرستان، گودرز امیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان، روز یک‌شنبه، دوم اردیبهشت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهارکرد: باید استاندارهای لازم توسط تولیدکنندگان ایجاد شود تا خریداران با رغبت کامل کالای داخلی را خریداری هستند.
وی با بیان این‌که در سطح ملی مکلف به استفاده از کالای داخلی هستیم، ادامه داد: برای رقابتی کردن کالا در سطح بین‌المللی، افزایش استاندارد و رقابت‌پذیر بودن کالا پژوهش‌های علمی صورت گیرد.
امیری با بیان این‌که به تاخیر انداختن بهای آب و برق و گاز نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه به مشکلات اضافه می‌کند، عنوان کرد: دستگاه‌ها هزینه بهای دستگاه‌های خدمات‌رسان را به صورت اقساط پرداخت کنند.

بانک‌های استانی در ارائه گزارش خود به مرکز دقت کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان، با بیان این‌که بانک‌های استانی در ارائه گزارش خود به مرکز دقت کرده و تحلیل درستی از آن داشته باشند، ادامه داد: در مورد شرکت پارسیلون اگر گزارشی درست مبنی‌بر تغییر کاربری قسمتی از آن ارائه می‌شد اکنون فعال بود و سرمایه خوبی نیز برای کار خود داشت.
وی تصریح کرد: نساجی بروجرد گزارشی از طرح، ماشین‌آلات خریداری شده و موجود و هدف خود تهیه کرده و با بانک‌ها تشکیل جلسه دهد. همچنین بانک ملی در روند پرداخت تسهیلات ثابت تسریع و نتیجه را به کارگروه اعلام کند.
امیری خاطرنشان کرد: این کارخانه در حال حاضر ۸۲۰ نفر اشتغال دارد و تمامی خطوط آن فعال است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با بیان اینکه سند تولید محصولات کشاورزی تا هفته آینده آماده و ارائه شود، گفت: استانداردسازی در راستای بالا بردن کیفیت کالا و تولیدات داخلی صورت گیرد؛ همچنین روش تدوین و راهکارهای بازاریابی در جهت رونق تولیدات استان پیشنهاد شود تا توسط کارگروه مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

بازدید از کارخانه‌های مشکل‌دار با حضور دستگاه‌های اجرایی مربوطه

 

وی با تاکید بر این‌که بازدید از کارخانه‌های مشکل‌دار با حضور دستگاه‌های اجرایی مربوطه و تشکیل جلسه در همان مکان به‌منظور رفع مشکلات و موانع در دستور کار باشد، ادامه داد: همچنین برندسازی و تجاری‌سازی تولیدات استان و روش و راهکار آن مطالعه و بررسی شود چراکه در اشتغال، صادرات و واردات تاثیر دارد.
امیری با اشاره به این‌که مبارزه با قاچاق کالا به‌معنی وجود نداشتن واردات نیست، افزود: همچنان‌که صادرات باید داشته باشیم، مراودات بین‌المللی هم نیاز هر کشور است.

انتهای پیام

captcha