کارگران عمده مشکل شرکت سهامی زارعی بهکده رضوی
کد خبر: 3709315
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

کارگران عمده مشکل شرکت سهامی زارعی بهکده رضوی

گروه اجتماعی- مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر این شرکت دارای کارگران مازاد بوده که عمده مشکل این واحد تولیدی هستند.

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی،ایرج ناصری مقدم، مدیر تعاون روستایی استان در نشست خبری با تاکید بر ثبات مدیریتی در شرکت سهامی زارعی بهکده،اظهار کرد: این شرکت دارای تعداد زیادی کارگر مازاد بوده که از زمان واگذاری این مجموعه به کمیته امداد در آن رسوب کرده اند.

وی با بیان اینکه این کارگران دارای بیمه بوده و امکان تعدیل آنان وجود ندارد، افزود: باید هم اکنون به این کارگران حدود ۵۰۰ میلیون ریال حق سنوات و ۴۰۰ میلیون ریال نیز حقوق معوق پرداخت شود که میزان بدهی به آنان به ۳۵ میلیارد ریال میرسد که هم اکنون این امکان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نبود سند اراضی به نام این شرکت نیز از دیگر مشکلات است، گفت: اگر اراضی این شرکت به نام خودش سند بخورد به راحتی می تواند از تسهیلات استفاده کرده و از اتکا به دولت بی نیاز شود.

وی یادآورشد: در حال حاضر رایزنی ها انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک این اراضی بنام شرکت سند زده شود.

وی با تاکید بر اینکه ثبات مدیریت در این شرکت سبب شده تا نسبت به سال گذشته در حوزه دام سبک و سنگین، توسعه باغات و آب و خاک به رشد قابل قبولی برسد، گفت: شرکت سهامی زراعی بهکده در ابتدا به عنوان یک شرکت دولتی برای حمایت از بیماران جزامی در زمان قبل انقلاب راه اندازی و سپس به کمیته امداد واگذار شد و در نهایت پس از خلع یدتبدیل به شرکت سهامی زراعی شد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰ تعاونی در حوزه های مختلف در استان، یادآورشد: سال گذشته ۱۴۰ میلیارد ریال از این تعاونی ها در بحث تسهیلات حمایت شده است.

وی با اشاره به ظرفیت 57 هزار تنی انبارهای استان، خاطرنشان کرد: ظرفیت انبار شبکه تعاونی روستایی 23 هزار تن، سازمان تعاون روستایی 18 هزار تن، تعاونی‌های تولید چهار هزار تن و شرکت های سهامی زراعی سه هزار تن است که در مجموع ظرفیت انبار استان به 57 هزار تن می‌رسد.

وی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی در انبارها، گفت: هم اکنون مشکلات انبارها در حال احصاء بوده تا بتوانیم با تخصیص اعتبارات مناسب نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

انتهای پیام.

captcha