پیشکسوت قرآنی کاشمر دعوت حق را لبیک گفت
کد خبر: 3712997
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴

پیشکسوت قرآنی کاشمر دعوت حق را لبیک گفت

گروه شهرستان‌ها- استاد فضل‌الله صلواتی، پیشکسوت قرآنی کاشمر، صبح امروز، 19 اردیبهشت ماه، بعد از حدود 65 سال خدمت قرآنی ندای حق را لبیک گفت.

پیشکسوت قرآنی کاشمر دعوت حق را لبیک گفت

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، استاد فضل‌الله صلواتی، پیشکسوت قرآنی کاشمر صبح امروز، 19 اردیبهشت ماه، ندای حق را لبیک گفت.

مرحوم استاد صلواتی، قریب به 65 سال از عمر پربرکت خویش را برای تربیت و آموزش قاریان و علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن در دومین شهر زیارتی استان خراسان رضوی صرف کرد.
این معلم قرآن که متولد 1305 هجری شمسی بود، در طول 65 سال خدمت قرآنی، به بیش از بیست و هفت هزار نفر، کلام وحی را آموزش داد.
این پیشکوت قرآن به جز چند سالی که در محل امامزاده سید حمزه(ع) کلاس قرآن دایر کرده بود اغلب کلاس‌هایش را در منزل برگزار می کرد و به مشتاقان، قرآن آموزش می‌داد.
اغلب مردم اعم از کسبه و کارمند گرفته تا رجال شهر کاشمر در محضر این پیر و خادم قرآن شاگردی کردند. وی که روش تدریسش به صورت مکتب‌خانه‌ای بود تا آخرین لحظات عمر از آموزش قرآن دست برنداشت.

وی که قرآن را نزد مرحوم ملامحمد آخوند در زادگاهش، روستای بزق نیشابور فرا گرفته بود از سال 1326 تصمیم به آموزش قرآن به علاقه‌مندان می گیرد و در سال 1340 بنا به دعوت یکی از تجّار بردسکن به نام حاج غلامرضا پورعباس مدت چهار سال در بردسکن به آموزش قرآن می پردازد.
صلواتی در ادامه فعالیتش به دعوت حاج آقای واعظی به کاشمر آمد و به تدریس قرآن پرداخت. علم تجوید را از شیخ علی درویش به طور ناقص فرا گرفت و با سعی و تلاش خود و علاقه فراوان، علم تجوید را به خوبی به پایان رساند.
در مکتب‌خانه‌ این معلم قرآن، شاگردانی از اقصی نقاط کشور که آشنایی در کاشمر داشتند، کسب فیض کردند. وی توانسته بود با آموزش قرآن به همسرش، در کلاس هایی را هم برای بانوان در کنار جلسات آقایان در منزل برگزار کند.
سرانجام استاد فضل‌الله صلواتی، پیشکسوت قرآنی کاشمر صبح امروز، 19 اردیبهشت ماه و در سن 92 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
پیکر این استاد قرآن صبح پنجشنبه، 20 اردیبهشت ماه ساعت 9 صبح از مقابل مهدیه کاشمر بر دستان مردم قدرشناس شهرستان تشییع و پس از اقامه نماز در آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) به خاک سپرده خواهد شد.
بر اساس اعلام خانواده مرحوم صلواتی، مراسم ترحیم و ختم حاج فضل‌الله صلواتی عصر پنجشنبه، 20 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 18 و روز جمعه، 21 اردیبهشت ماه از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 18 در محل مهدیه کاشمر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha