برگزاری حلقه‌های حفظ قرآن ویژه معلولان در غزه
کد خبر: 3713083
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

برگزاری حلقه‌های حفظ قرآن ویژه معلولان در غزه

گروه بین‌الملل ــ دارالقرآن غزه از ابتدای سال 2018 حلقه‌های حفظ قرآن ویژه معلولان را به فعالیت‌های این مرکز اضافه کرده و این حلقه‌ها در مساجد و مراکز آموزشی این منطقه در حال برگزاری است.

 برگزاری حلقه‌های قرآنی ویژه معلولان در غزه

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری صدی البلد، «حمید ابو ورده» رئیس بخش اجازه‌نامه‌ها و اسانید دارالقرآن و سنت غزه از برگزاری حلقه‌های قرآنی ویژه معلولان خبر داد و گفت: این اقدام نوعی پیشرفت در زمنیه فعالیت‌های قرآنی دارالقرآن غزه محسوب می‌شود و به این ترتیب نابینایان، ناشنوایان و سایر معلولان نیز می‌توانند از آموزش‌های قرآنی بهره‌ گیرند.

وی افزود: فعالیت این حلقه‌های قرآنی از سال 2014 شروع شده و سالانه حدود 100 تا 120 نفر در این محافل آموزش می‌بینند.

ابوورده در ادامه تأکید کرد: ما از استادان خبره و آموزش با روش اشاره برای ناشنوایان استفاده کرده‌ایم. اما در کل، آموزش به معلولان کار دشواری است و به امکانات و منابع مالی غنی نیازمند است.

وی افزود: بین سال‌های 2015 تا 2017 گروهی از نابینایان و ناشنوایان در این حلقه‌های قرآنی آموزش دیدند و از ابتدای سال 2018 دارالقرآن تصمیم گرفت که بخش معلولان را نیز به بخش نابینایان و ناشنوایان اضافه کند، اما با توجه به اینکه بسیاری از این حلقه‌های قرآنی تاکنون به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده‌اند، همواره این نگرانی وجود دارد که مبادا کمبود امکانات ما را مجبور به حذف این بخش کند.

انتهای پیام

captcha