تأسیس مرکز نگهداری از کودکان آواره سوری در لاذقیه
کد خبر: 3713106
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

تأسیس مرکز نگهداری از کودکان آواره سوری در لاذقیه

گروه بین‌الملل ــ مدیر امور اجتماعی و کار لاذقیه از تأسیس مرکز نگهداری از کودکان آواره سوری در این آستان در آینده نزدیک خبر داد.

 تأسیس مرکز نگهداری از کودکان یتیم سوری در لاذقیه/ به دنبال راه حل دائمی برای مشکلات کودکان آواره سوری هستیم

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عاجل، «بشار دندن» مدیر امور اجتماعی و کار لاذقیه گفت: مهم‌ترین مسأله‌ای که کار ما را با دشواری بیشتری مواجه کرده، عدم اطلاع ما از آمار کودکان آواره و نبودن مرکزی جهت توان بخشی به کودکان است.

وی در ادامه افزود: با توافق بین جمعیت «أسره الإخاء» و یونیسف قرار است به زودی مرکزی با هدف نگهداری، توان بخشی و حمایت از کودکان آواره سوری در استان لاذقیه تأسیس شود.  

دندش در ادامه با بیان اینکه یونیسف طبق توافق‌نامه بیشتر از یک سال از این مرکز حمایت نخواهد کرد، گفت: این مرکز، تنها یک راه حل موقت برای کودکان آواره است و من امیدوارم که در طول این یک سال بتوانیم به راه حلی دائم برای مقابله با مشکلات آوارگان دست پیدا کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: متأسفانه جنگ و ناآرامی‌های اخیر سوریه کودکان بسیاری را از داشتن پدر و مادر محروم کرده، این در حالی است که در لاذقیه تنها یک مرکز برای نگهداری از کودکان یتیم وجود دارد که آن هم، کودکان آواره را نمی‌پذیرد زیرا این مرکز تنها کودکان بین 4 تا 14 سال سوری بدون پدر یا مادر یا هر دو را با گرفتن تعهد از یکی از اقوام آن‌ها به عنوان کفیل مبنی بر تحویل گرفتنشان پس از 14 سالگی می‌پذیرد که متاسفانه کودکان آواره سوری غالبا خویشاوند یا کفیلی ندارند و به همین دلیل مرکز از قبول آن‌ها سر باز می‌زند.  

وی با اشاره به فعالیت‌ انجمن‌های محلی برای حمایت از کودکان آواره سوری، گفت: جمعیت حمایت از کودکان سوریه «SOS» نیز به تعدادی از کودکان آواره سوری در مرکز این جمعیت واقع در «طرطوس» پناه داده و از آن‌ها حمایت می‌کند، اما همه این‌ها راه حلی موقت است و ما باید برای کودکان آواره و یتیم شده در جنگ به دنبال راه حلی دائمی باشیم.

انتهای پیام

captcha