تجهیز مراکز بهداشتی خراسان‌شمالی به اینترنت پرسرعت
کد خبر: 3715087
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

تجهیز مراکز بهداشتی خراسان‌شمالی به اینترنت پرسرعت

گروه اجتماعی - مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان‌شمالی از تجهیز مراکز بهداشتی استان به اینترنت پرسرعت خبرداد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، علیرضا هاشمی، مدیر عامل شرکت مخابرات استان درنشست خبری اظهار کرد: طی مذاکره و انعقاد تفاهم با دانشگاه علوم پزشکی استان، خراسان‌شمالی جزء محدود استان‌هایی بوده که همه مراکز بهداشتی شهری و روستایی با ارائه اینترنت پرسرعت به شبکه بهداشت متصل می شود.

وی با بیان اینکه در فاز نخست720 نقطه و در فاز دوم نیز200 نقطه و در بخش آخر نیز همه مراکزی که امکان مخابراتی فراهم شده به اینترنت پرسرعت  مجهز می شوند، ادامه داد: با توجه به اظهارات علوم پزشکی با اجرای این طرح زمینه رشد سلامت مادران و نوزادان درحال تولد افزایش پیدا می‌کند.

هاشمی افزود: امسال طی تفاهم نامه با شهرداری طرح چتر وای فای عمومی به منظور استفاده همه مردم ازاینترنت پرسرعت ، مطمئن وایمن درمکان های عمومی اجرا می شود.

وی یادآورشد: این طرح درپارک، سینما، فرودگاه، بیمارستان و مکان های پر تردد اجرا خواهد شد که سرعت اینترنت حداقل 30 برابر نسبت به گذشته افزایش خواهد یافت.                                                                   

هاشمی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته شرایط استان از نظر تقویت زیرساخت مخابراتی عملکرد خوبی داشت که 350 پروژه با هزینه بالغ بر 650 میلیارد ریال انجام شد و20 هزار مشترک در تلفن همراه و ثابت به مجموع مشترکین خراسان‌شمالی افزوده شد.

وی عنوان کرد: خراسان‌شمالی سال گذشته رتبه اول را در بهینه سازی شبکه موبایل کشور در بین 31 استان کسب کرد و در گزارش ارزیابی مالی ، فنی وعملکردی استان ها سود تحقق یافته استان در کشور رتبه پنجم را داشت که این رتبه بیانگر مدیرت منسجم و هزینه درآمدی استان در کشور است.

captcha