کتاب «عزت ملی در پرتو تولید ملی از منظر آیات و روایات» تجدید چاپ شد
کد خبر: 3715315
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

کتاب «عزت ملی در پرتو تولید ملی از منظر آیات و روایات» تجدید چاپ شد

گروه فرهنگی- کتاب «عزت ملی در پرتو تولید ملی از منظر آیات و روایات» به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تجدید چاپ شد.

کتاب «عزت ملی در پرتو تولید ملی از منظر آیات و روایات» تجدید چاپ شد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، تجدید چاپ کتاب «عزت ملی در پرتو تولید ملی از منظر آیات و روایات» با توجه به نامگذاری سال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» توسط رهبر فرزانه انقلاب در راستای تحقق منویات ایشان و برای آشنایی هرچه بیشتر مردم انجام شده است.
این کتاب که یک اثر پژوهشی و تحقیقی است توسط علی‌اکبر تقی‌زاده به نگارش درآمده و در شمارگان 2 هزار جلد به چاپ رسیده است و مطالب بیان شده در این کتاب در قالب 6 بخش طراحی شده که نویسنده در بخش اول به بررسی اهمیت و جایگاه تولید ملی پرداخته و مباحثی از قبیل تولید؛ وظیفه‎ای الهی، خطر کوتاهی در تولید ملی، سیره انبیا و ائمه اطهار(ع) و ... را ارائه داده است.
بیان رابطه بین تولید ملی و اشتغال و مباحثی از جمله لزوم تکیه بر دست‌رنج خود در تأمین معیشت، سربار دیگران نبودن، وظیفه دولتمردان در ارتباط با تولید ملی، لزوم حمایت از تولید ملی، لزوم نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی تجار و صاحبان صنایع از جمله موضوعاتی است که در کتاب «عزت ملی در پرتو تولید ملی از منظر آیات و روایات» بیان شده است.
همچنین بیان مباحث وظایف و نقش صاحبان ثروت و سرمایه، توجه به جایگاه و اهمیت سرمایه‌گذاری اقتصادی، بایسته‎‌های نظام تولید، وظایف کارگر در فرایند تولید، لزوم داشتن وجدان کاری در تولید کالای باکیفیت، بیان وظیفه مهم مصرف‌کننده‌ها و عامه مردم از دیگر مطالب ارائه شده در این اثر است.
نویسنده این کتاب آیات کلام الهی و احادیث و روایات ائمه اطهار (ع) را مورد بررسی قرار داده و به نتایج قابل توجهی نیز دست یافته است که مورد استقبال مبلغان فرهنگی و مذهبی، فرهیختگان، جامعه دانشگاهی و کارشناسان فرهنگی قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha