۱۴۲۰۰ نفر کردستانی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت می‌کنند
کد خبر: 3715371
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

۱۴۲۰۰ نفر کردستانی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت می‌کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه کردستان سهمیه سال جاری استان کردستان در طرح تربیت حافظ قرآن را ۱۴ هزار و 200 نفر عنوان کرد.

۱۴۲۰۰ نفر کردستانی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت می‌کنند

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام میثم عباسپور، معاون فرهنگی اجتماعی و رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان امروز، 27 اردیبهشت ماه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در مورد سهمیه تصویب شده سال جاری برای استان کردستان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم اظهار کرد: در سال جاری برای آموزش عمومی روخوانی و روانخوانی ۸۰۰ نفر، تربیت حافظان به صورت مجازی ۳۰۰ نفر، تربیت حافظان به صورت حضوری ۶۸۰۰ نفر و تربیت حافظان موضوعی و سور منتخب ۶۳۰۰ نفر سهمیه مصوب شده که امید است با همکاری حوزه علمیه، مؤسسات و اتحادیه قرآنی، آموزش و پرورش، اداره زندانها و ... بتوانیم سهمیه امسال را تکمیل و خدمتی در راه ترویج فرهنگ قرآن در جامعه انجام داده باشیم.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سنوات گذشته با تلاش و پیگیری مدیرکل کلیه حق الزحمه مربیان قرآنی پرداخت شده است، افزود: این در حالی است که این استان فاقد موقوفه قرآنی بوده و این مهم نیازمند حضور خیرین و واقفان ارجمند استان در عرصه قرآنی است.
معاون فرهنگی اجتماعی و رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به نیات قرآنی مورد نیاز در استان بیان کرد: وقف با نیت‌های، چاپ و نشر قرآن، حمایت از پژوهش های قرآنی، حمایت از هنرمندان قرآنی، پرداخت حق الزحمه مربیان قرآن، برگزاری و تجهیز کلاس های قرآنی، احداث دارالقرآن،پرداخت جوایز مسابقات قرآنی و ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی از نیازهای ضروری نه تنها استان بلکه تمام جوامع اسلامی است.
وی در پایان یادآور شد: چرا که هر جامعه‌ای که قرآن بین مردمش نهادینه شده باشد مسیرهای رشد و ترقی معنوی را به سهولت طی می‌کند.
انتهای پیام

captcha