برگزاری ۱۰۰ ویژه‌برنامه گرامیداشت حماسه سوم خرداد در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3716579
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

برگزاری ۱۰۰ ویژه‌برنامه گرامیداشت حماسه سوم خرداد در سیستان و بلوچستان

گروه فرهنگی- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان وبلوچستان گفت: به‌مناسبت بزرگداشت حماسه سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر، بیش از یکصد برنامه محوری با همکاری کمیته‌های هشت‌گانه در سطح استان برگزار می‌شود.

برگزاری 100 ویژه‌برنامه گرامیداشت حماسه سوم خرداد در سیستان و بلوچستان

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، غلام‌نبی کوهکن، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان وبلوچستان، صبح امروز در نشست خبری با موضوع گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: این روزها باید یاد کنیم از شهیدانی همچون حسن باقری، علی صیاد شیرازی و محمد جهان‌آرا که عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس را طراحی و اداره کردند.
وی ادامه داد: عملیات بیت‌المقدس یکی از مهمترین و بزرگترین عملیات‌هایی بود که در دوران دفاع مقدس و با تدبیر فرماندهان توانمندی همچون شهید باقری و شهید صیاد شیرازی صورت گرفت و غرور ملی را افزایش داد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیان کرد: رزمندگان ایران اسلامی از دهم اردیبهشت‌ماه عملیات را آغاز کردند و بعد از مبارزه‌ای جانانه و تحمل همه سختی‌ها، سوم خرداد این عملیات منتج به فتح خرمشهر شد.
وی با اشاره به ویژه برنامه‌های بزرگداشت حماسه سوم خرداد، اظهار کرد: به‌مناسبت بزرگداشت حماسه سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر، بیش از یکصد برنامه محوری با همکاری کمیته‌های هشت‌گانه در سطح استان برگزار می‌شود.
کوهکن ادامه داد: تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران به‌ویژه عزیزانی که در عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند، غبارروبی مزار شهدا، برپایی مسابقات علمی، مسابقه کتابخوانی، مسابقات ورزشی از جمله تیراندازی و بازی‌های بومی – محلی، حضور در نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان پیش از خطبه، صبحگاه مشترک و همچنین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس بخشی از برنامه‌های اجرایی است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیان کرد: برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی با موضوع آزادسازی خرمشهر، گفتمان با موضوع نقش زنان در حماسه سوم خرداد و نیز برگزاری یادبود شهدای کانال یونس از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

انتهای پیام

captcha