سوم خرداد شیرین‌ترین خاطره هشت سال دفاع مقدس ملت ایران است
کد خبر: 3716687
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

سوم خرداد شیرین‌ترین خاطره هشت سال دفاع مقدس ملت ایران است

گروه اجتماعی - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه سوم خرداد شیرین‌ترین خاطره هشت سال دفاع مقدس ملت ایران در برابر ارتش تا بن دندان مسلح عراق و کشورهای استکباری غرب است، عنوان کرد: این حماسه برگ زرین دیگری بر صحیفه افتخارات انقلاب اسلامی افزود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با گرامیداشت فرارسیدن سالروز حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: سوم خرداد سال 1361 یکی از به ‌یادماندنی‌ترین روزهای تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است.

وی افزود: فرزندان دلاور و رشید این مرز و بوم در روز خاطره‌انگیز سوم خرداد پس از 24 روز مبارزه جانانه موفق شدند «خرمشهر»، شهر خون و مقاومت را از چنگال منحوس و اشغالگر رژیم جنایتکار و بعثی عراق آزاد کنند و با به پایان ‌رساندن پیروزمندانه عملیات غرورآفرین «بیت‌المقدس» پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را برفراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآورند.

 

سوم خرداد شیرین‌ترین خاطره هشت سال دفاع مقدس ملت ایران استرئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه معجزه آزادسازی خرمشهر موجی از شور و نشاط را در کشور به راه  انداخت و به یکی از نقطه عطف‌های تاریخ معاصر ایران تبدیل شد، گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی آزادسازی خرمشهر را موهبت الهی اعلام کردند و فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

حجت الاسلام اشجری، آزادی خرمشهر را یکی از آزمون‌های بزرگ مردم همیشه در صحنه ایران دانست و تصریح کرد: رضایت امام امت از رزمندگان اسلام گواه آن است که به خوبی توانستند با دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال و شرافت خود، درس بزرگ غیرت و مقاومت به متجاوزین و حامیان استکباری آنان بدهند و دشمنان نظام اسلامی و بدخواهان مردم را از خواب شوم شکست انقلاب اسلامی و بازگشت به دوران استعمارگری و استثمارگری بیدار کنند.

لزوم بازگویی حماسه‌سازی‌ها، ایثار و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و آزادگان

وی با بیان اینکه سوم خرداد شیرین‌ترین خاطره هشت سال دفاع مقدس ملت ایران در برابر ارتش تا بن دندان مسلح عراق و کشورهای استکباری غرب است، عنوان کرد: این حماسه برگ زرین دیگری بر صحیفه افتخارات انقلاب اسلامی افزود و با ترمیم روحیه پاسداران نظام مقدس جمهوری اسلامی از پیروزی کامل جبهه حق علیه باطل نوید داد و موجب شد تا رزمندگان ایران اسلامی از یکی دیگر از گردنه‎های پر پیچ و خم جنگ تحمیلی سرافراز عبور کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با اشاره به نامگذاری سالروز آزادسازی خرمشهر تحت عنوان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی»، خاطرنشان کرد: این ایام فرصت مناسبی برای بازگویی حماسه‌سازی‌ها، ایثار و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و آزادگان برای نسل جوان و تبیین فرهنگ والای ایستادگی و مقاومت است.

حجت الاسلام اشجری تاکید کرد: باید با گره ‌خوردن هویت ملی و اسلامی نوجوانان و جوانان این مرز و بوم با ارزش‌های ناب هشت سال دفاع مقدس ضمن پاسداشت انقلاب اسلامی، این میراث مانا و گرانبهای امام خمینی(ره)، پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه توجهات خاصه حضرت ولی‌ عصر(عج) و هدایت‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری در مسیر متعالی پیش‌ رو تداوم یابد.

انتهای پیام

captcha