خشکسالی، کاستن بار اشتغال از بخش کشاورزی را اجتناب‌ناپذیر می‌کند
کد خبر: 3717056
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

خشکسالی، کاستن بار اشتغال از بخش کشاورزی را اجتناب‌ناپذیر می‌کند

گروه اقتصادی- رئیس سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: اشتغال عمده مردم استان به آب وابسته است و از طرفی با کمبود و محدودیت منابع آبی مواجه هستیم، فلذا در چنین شرایطی کاستن بار اشتغال از بخش کشاورزی یک امر اجتناب‌ناپذیر است.

خشکسالی، کاستن بار اشتغال از بخش کشاورزی را اجتناب‌ناپذیر می‌کند

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مجتبی پيری، رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان، ظهر امروز، 2 خردادماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای 51 درصد جمعیت روستایی است که اعظم بار اشتغال و معیشت آنان وابسته به کشاورزی است، پس اهمیت آن بسیار است و کسی نمی‌تواند سهم این بخش را انکار کند.
وی ادامه داد: محدودیت منابع آبی هر ساله وجود داشته است، اما امسال به‌دلیل کاهش شدید بارندگی چه در شمال و چه در جنوب استان، بحران خشکسالی بسیار جدی‌تر است و باید برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کرد.
مدیرکل جهاد كشاورزی استان با بیان اینکه طرح مبارزه با خشکسالی در سطوح بالای دولتی در حال بررسی است، افزود: همه می‌دانیم که بارندگی ناچیز بوده، منابع آبی در دسترس کم است و از طرفی نیاز به آب زیاد است، بنابراین باید اقداماتی انجام داد تا به مشکل برنخوریم.
وی بیان کرد: خشکسالی خسارت بالایی به کشاورزان منطقه وارد کرد که در این خصوص، بیمه موظف شده تا خسارت 9 هزار هکتار زمین بیمه‌شده را پرداخت کند و جبران خسارت زمین‌های کشت نشده و همچنین زمین‌های بیمه نشده از محل ماده 10 و 12 جبران خواهد شد.
پیری با اشاره به اینکه خشکسالی علاوه بر بخش کشاورزی، به دامپروری مردم استان نیز خسارت زده است، افزود: پوشش گیاهی منطقه مطلوب نیست و ناچار شدیم تا علوفه یارانه‌ای از سایر استان‌ها وارد کنیم.
مدیرکل جهاد كشاورزی استان اظهار کرد: اشتغال عمده مردم استان به آب وابسته است و از طرفی با کمبود و محدودیت منابع آبی مواجه هستیم، فلذا در چنین شرایطی کاستن بار اشتغال از بخش کشاورزی یک امر اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام

captcha