تشریح برنامه‌های سالگرد ارتحال امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد در اراک
کد خبر: 3717083
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

تشریح برنامه‌های سالگرد ارتحال امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد در اراک

گروه اجتماعی - مسئول شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه امسال از اراک، ساوه و زرندیه ۶ هزار و ۲۰۰ زائر به مرقد امام اعزام می‌شوند، افزود: برنامه بزرگداشت ارتحال امام در روز ۱۴خرداد مانند سال‌های گذشته در بیت قدیمی ایشان در خمین و اراک نیز برگزار می‌شود.

تشریح برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خردادبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عباس هاشمی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی استان مرکزی، امروز دوم خردادماه در نشست بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن خواهیم گرفت، شکوه انقلاب در طول 40 سال اخیر به تمام جوامع بشری ثابت شده و هر روز بر اقتدار نظام افزوده می‌شود.
وی تصریح کرد: امسال بیست‌و‌نهمین سالگرد ارتحال امام راحل برگزار می‌شود، هر سال ایران در دو روز 14 و 15 خرداد برنامه‌ریزی‌های مفصلی دارد تا بتواند مبانی انقلاب و اسلام را تبیین کند. این زمان فرصت مناسبی است که برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و بیان اندیشه و تفکرات حضرت امام به نسل امروز قدمی محکم برداشته باشد.
حجت‌الاسلام هاشمی اظهار کرد: در این برهه از زمان که حساسیت منطقه و جوامع بین‌المللی بسیار بالاست، می‌طلبد برنامه‌ریزی منسجم داشته باشیم و به جریانات اتفاق افتاده به درستی بپردازیم که تا کنون برای نشر تفکر امام چه اقداماتی صورت گرفته است، جوان امروز باید بداند اندیشه ایشان تا کجا نفوذ پیدا کرده است.
این مقام مسئول ادامه داد: نوجوان و جوان امروز که زمان امام را درک نکرده حق دارد بداند تفکرات ایشان در اول انقلاب تا کجا پیش‌رفته است. هدف‌گذاری، لازمه تشریح افکار امام بین نسل امروز است، امروز دشمن با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی فضای مجازی را در دست گرفته و حرف خود را می‌زند که این زمان و دیگر ایام فرصتی است که ما نیز از این فضا استفاده کرده و حرف خود را در راستای توسعه اندیشه حضرت امام بزنیم.
حجت‌الاسلام هاشمی بیان کرد: دشمنانی که نظامی قلدر‌مآبانه داشتند، نتوانستند نظام مردم‌سالاری دینی که توسط امام راحل بنیان‌گذاری شد و توسط رهبری انقلاب ادامه پیدا کرد را تحمل کنند؛ از این رو تمام توان خود را به کار گرفتند تا تفکرات دینی ایشان به جهان خودشان صادر نشود.
وی اضافه کرد: دشمن با کارهای فرهنگی قصد دارد نسل امروز را از انقلاب دور نگه دارد، ما وظیفه داریم به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم ابعاد انقلاب را منتقل کنیم. جوانان امروز زیر حجم تبلیغات سوء دشمنان قرار دارند که برای جامعه هدف باید برنامه منسجم داشته باشیم.
حجت‌الاسلام هاشمی اظهار کرد: شعار امسال دهه مبارک فجر«افتخار به گذشته و امید به آینده» است، با توجه به چهلمین سال پیروزی انقلاب برنامه‌های امسال باید با شکوه بیشتری نسبت به سال‌های قبل برگزار شود.
وی تصریح کرد: به منظور برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام 7 کمیته تشکیل شده است که هر یک برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند. ستاد شهرستانی به ریاست فرمانداران تشکیل شده است. سال گذشته در 75 نقطه استان این مراسم برگزار شد که امسال بنا داریم این مراسم در تمامی شهرها، روستاها و دهستان‌ها برگزار شود.
حجت‌الاسلام هاشمی ادامه داد: امسال از شهرستان‌های اراک، ساوه و زرندیه 6 هزار و 200 زائر به مرقد امام اعزام می‌شوند. برنامه بزرگداشت ارتحال امام در روز 14 خرداد مانند سال‌های گذشته در بیت قدیمی امام در خمین و اراک نیز برگزار می‌شود. سخنران 14 خرداد اراک آیت‌الله بطحائی، و روز 15 خرداد آیت‌الله دری نجف‌آبادی است.
وی در پایان گفت: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و مبلیغن اعزامی حوزه علمیه و تبلیغات اسلامی می‌تواند در نشر تفکرات امام راحل بسیار حائز اهمیت باشد.
انتهای پیام

captcha