برگزاری کارگاه حل مسئله در مدرسه علمیه حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3717091
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸

برگزاری کارگاه حل مسئله در مدرسه علمیه حضرت زهرا(س)

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س) کارگاه حل مسئله با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسلم داوودی‌نژاد، استاد حوزه، دانشگاه و مشاوره خانواده برگزار کرد.

برگزاری کارگاه حل مسئله در مدرسه علمیه حضرت زهرا(س)

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، کارگاه حل مسئله با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسلم داوودی‌نژاد، استاد حوزه، دانشگاه و مشاوره خانواده، اساتید، مبلغان، طلاب، دانشجویان و مشاوران دینی در کانون دانش‌آموختگان مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س) مشهد پنجشنبه، 27 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی ابتدا به تعریف مشکل و مسئله پرداخته و عنوان شد: مشکل چیزی است که در ذهن ما برای آن راه‌ حلی پیدا نمی‌کنیم و با آن کنار می‌آییم؛ ولی نگاه ما به مسئله با مشکل خیلی فرق دارد. در واقع مسئله آن چیزی است که در ذهن، ما همیشه دنبال راه‌ حل برای آن و خروج از این وضعیت هستیم.
مسئله یعنی من چه‌طور، چرا، کجا و با چه کسی می‌توانم موضوع را حل کنم. همچنین این نگاه و دید ماست که مشکل بسازیم یا مسئله‌محور باشیم.
در ادامه این کارگاه آموزشی مباحثی مانند تبدیل مشکل به مسئله با تغییر نگرش، پذیرش موقعیت، بارش فکری برای راه‌ حل مسئله، استفاده از تجربیات دیگران و مشاوران، اولویت‌بندی راهکارها و بررسی هفتگی عملکرد خودمان پیرامون عمل به راهکار نیز ارائه شد.
یادآور می‌شود، این کارگاه با موضوع «کنترل خشم» در جلسه آینده پنجشنبه، سوم خرداد‌ماه ساعت 9 صبح با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین داوودی‌نژاد برگزار خواهد شد.
سیما هاشمی
انتهای پیام

captcha