برگزاری کارگاه تفسیر سوره «نور» در دانشگاه آزاد رشت
کد خبر: 3717391
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
در قالب طرح سراسری «رمضان؛ بهار قرآن» صورت می گیرد؛

برگزاری کارگاه تفسیر سوره «نور» در دانشگاه آزاد رشت

گروه فعالیت های قرآنی- مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد رشت، از برگزاری کارگاه تفسیر سوره «نور» همزمان با ماه رمضان در این واحد خبر داد و گفت: این کارگاه در قالب هفتمین دوره طرح فرهنگی «رمضان؛ بهار قرآن» اجرا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم قاسمی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری کارگاه تفسیر سوره «نور» در واحد رشت خبر داد و اظهار کرد: ماه رمضان، بهار قرآن کریم و جلوه رحمت و مهربانی خداوند است که ایمان آوردگان به انس با قرآن و شرکت در میهمانی آفریدگار فراخوانده و از نعمت‌های معنوی و بهشتی آن بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: خداوند بزرگ ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن معرفی می‌کند و سیره و سلوک اولیای الهی همواره توجه ویژه به قرآن مجید بوده و لذا در این ماه به تلاوت آیات قرآن بسیار سفارش شده است.

برگزاری کارگاه تفسیر سوره «نور» در دانشگاه آزاد رشت

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: به همت حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با هدف ارتقای دانش قرآنی دانشگاهیان و بهره مندی از دستورات حیات بخش قرآن در ماه مبارک رمضان هفتمین دوره طرح فرهنگی «رمضان؛ بهار قرآن» همزمان با دیگر واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، در این واحد اجرا می شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد رشت، یکی از اولویت‌های موثر حوزه فرهنگی دانشگاه را پرداختن به موضوعات قرآنی دانست و تصریح کرد: باید در فعالیت‌های فرهنگی با تمسک به قرآن و عترت، در عمق بخشی موضوعات فرهنگی دانشگاه قدم‌های اثرگذاری برداریم.

حجت‌الاسلام قاسمی گفت: دوره مذکور 32 ساعته بوده و به مدت 6 روز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می شود. در طول این دوره تعداد 320 نفر از اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: پس از شرکت در آزمون پایان دوره و کسب حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز برای شرکت کنندگان گواهی پایان دوره صادر خواهد شد. همچنین به برگزیدگان جوایز ارزنده‌ای اعطا می شود.

انتهای پیام

captcha