اصفهان کانون فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: 3717834
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

اصفهان کانون فعالیت‌های قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی- شهردار اصفهان گفت: اصفهان به‌عنوان یک شهر تاریخی با میراثی جهانی در عرصه اندیشه و هنر در طول تاریخ به عنوان یک پایگاه قرآنی مطرح بوده و همچنان است.

اصفهان کانون فعالیت‌های قرآنی است

به گزارش خبرنگار ایکنا شعبه اصفهان، قدرت‌الله نوروزی، عصر روز گذشته شنبه (پنجم خرداد)، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، اظهار کرد: اصفهان به‌عنوان یک شهر تاریخی با میراثی جهانی در عرصه اندیشه و هنر در طول تاریخ به عنوان یک پایگاه قرآنی مطرح بوده و همچنان است.
وی با بیان اینکه در دوران صفویه و مشروطه اصفهان یکی از کانون‌های دینی، مذهبی و قرآنی بوده است، ادامه داد:علمای بزرگ تشیع در این شهر مردم را به آزادی‌خواهی، دین‌مداری و اخلاق دعوت می‌کردند و محور اتحاد و یک پارچگی مردم بودند، ملاک آنها در این راه، آیات قرآن بود و بر اساس آن اخلاق، حق‌گویی و حق طلبی را تبلیغ می‌کردند؛ آنها می‌خواستند جامعه‌ای شایسته برای زندگی انسان‌های شایسته فراهم کنند؛ چراکه قرآن کتاب زندگی است و الگویی برای زندگی شایسته انسان ارائه می‌دهد.

شهردار اصفهان بیان کرد: اصفهان همیشه در این زمینه درخشیده است، در دوران دفاع مقدس، اصفهان شهدای بسیار زیادی را به اسلام و انقلاب تقدیم کرد و این مردم در دفاع از کشور و نظام جمهوری اسلامی لحظه‌ای درنگ نکردند و این مسئله متاثر از همین آموزه‌های دینی است.
نوروزی با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی از نیازهای ضروری جامعه می‌باشد و برهمین اساس امیدواریم  بتوانیم به آیات قرآن ایمان داشته باشیم و به آن عمل کنیم، چرا که حتی عمل به یک آیه قرآن برای جامعه اسلامی کافی است.
وی خاطرنشان کرد: عمل به قرآن و حرکت در مسیر آن، برای ما نعمتی  دائمی و هدایتگر است که نیازهای بشری را تامین می‌کند. امیدوارم این ایام بتوانیم به آنچه که از قرآن می‌خوانیم و می‌گوییم با تمام وجود عمل کنیم و به خدمت به قرآن ادامه دهیم.
نوروزی اضافه کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای این است که عبرت بگیریم و هشیار شویم و به آیات الهی عمل کنیم. ما باید به عنوان کسانی که از این نمایشگاه تاثیر پذیرفته‌اند رفتار، اعمال و اندیشه خوب داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha