برگزاری ویژه‌برنامه «خدیجه مادر امت» در بقاع متبرکه شاخص کردستان
کد خبر: 3717893
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

برگزاری ویژه‌برنامه «خدیجه مادر امت» در بقاع متبرکه شاخص کردستان

گروه فرهنگی - به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س) ویزه برنامه خدیجه مادر امت در بقاع متبرکه شاخص استان کردستان برگزار می‌شود.

ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار شد

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از برگزاری ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و اظهار کرد: ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» به منظور الگوسازی از سیره و شخصیت آن بانوی گرامی اسلام در بقاع متبرکه شاخص شهرستانهای سنندج، قروه و بیجار برگزار ‌شد.
وی افزود: حضرت خدیجه(سلام‌الله‌علیها) نخستین بانویی است که دعوت رسول گرامی اسلام را لبیک گفت و به پیام آسمانی او پاسخ مثبت داد و در کنار ایشان با همه‌توان ایستاد و پایداری کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: در همان زمان که حضرت رسول (ص) از آزار کوردلان رنج می‌برد در کنارش کسی بود که خاطر او را شاد و کام او را شیرین می‌کرد و از بار گران اندوهش می‌کاست؛ او کسی جز خدیجه همسر گرامی‌اش نبود؛ همان بانوی گران قدر و ارجمندی که شریک زندگی و یاور محمّد صلی‌الله‌علیه وآله بود.
وی با بیان اینکه حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها پس از گذشت ۲۵ سال زندگی سراسر مهر و گذشت و وفا، در سال دهم هجرت پیامبرخدا را تنها گذاشت و به سوی جهان ابدی پرواز کرد، یادآور شد: پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه وآله هنگام تدفین وی خود به درون قبر رفتند و با دستان مهربان خود، آن بانوی نمونه اسلام را به خاک سپردند.
انتهای پیام

captcha