تجلیل از خادمان قرآن؛ در نمایشگاه قرآن یا وقتی دیگر
کد خبر: 3718080
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱

تجلیل از خادمان قرآن؛ در نمایشگاه قرآن یا وقتی دیگر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در سال‌های اخیر حاشیه‌های همایش تجلیل از خادمان قرآن باعث شده تا حتی اصل برگزاری نمایشگاه نیز تحت الشعاع برگزاری آن قرار گیرد و بخش زیادی از سوال‌های خبرنگاران حتی قبل از آغاز به کار نمایشگاه قرآن، برگزاری این همایش در زمان مقرر باشد.

نقدی بر همایش تجلیل از خادمان قرآن و سرنوشت آن / بی‌برنامه‌گی یا کم کاری

به گزارش ایکنا، بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حالی به روزهای میانی خود رسیده است که براساس رسمی دیرینه و در شب میلاد کریم اهل بیت(ع) امام حسن مجتبی(ع) طی مراسمی در خور شأن، از افرادی که در زمینه‌های مختلف خدمات شایانی به قرآن کریم داشته‌اند، تجلیل به عمل می‌آید.
مراسمی که تقویم ثابت آن باعث شده تا به بخش مشخص و مهمی از نمایشگاه قرآن تبدیل شود و اغلب نیز با حضور رئیس جمهور وقت در ادوار مختلف برگزار شده است. به نظر می‌رسد، امسال و در بیست و ششمین دوره نمایشگاه قرآن نیز وضعیت و سرنوشتی شبیه به سال‌های گذشته خواهد داشت.
در سال‌های اخیر حاشیه‌های این همایش باعث شده تا حتی اصل برگزاری نمایشگاه نیز تحت الشعاع برگزاری آن قرار گیرد و بخش زیادی از سوال‌های خبرنگاران حتی قبل از آغاز به کار نمایشگاه قرآن، برگزاری این همایش در زمان مقرر باشد. بخشی که روزی هویت‌بخش نمایشگاه قرآن بود حالا هویت آن به دلیل بی‌برنامه‌گی مورد تهدید قرار گرفته است.
حاشیه‌های این همایش به برگزار نشدن آن در زمان مقرر و نیز حضور بالاترین مقام اجرایی کشور بازمی‌گردد. موضوعی که به نظر می‌رسد علاوه بر بی برنامه‌گی ناشی از کم‌کاری یکی از دو طرف درگیر دعوت از رئیس‌جمهور برای حضور در این مراسم باشد.
به این دلیل موضوع کم‌کاری مطرح می‌شود که زمان برگزاری این همایش در هر دوره از نمایشگاه باید مشخص باشد، یعنی مشخص باشد که مثلاً در سال 1400 این همایش در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) و در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.
همه اینها در حالی است که برنامه تجلیل از خادمان قرآن در سال 95 برگزار نشد و به جای آن، خادمانی که انتخاب شده بودند با یک سال تأخیر مورد تجلیل قرار گرفتند. تجلیلی که البته در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و نه در مصلای امام خمینی(ره).
البته شاید برای اعلام این خبر زود باشد، اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد که امسال نیز نباید منتظر برگزاری همایش تجلیل از خادمان قرآن در زمان مقرر در مصلی امام خمینی(ره) و یا با حضور رئیس جمهور باشیم؛ چرا که هنوز هیچ دعوت جدی برای حضور در این مراسم مهم صورت نگرفته است؛ در حالی که تنها چند روز تا زمان برگزاری آن باقی مانده است.

انتهای پیام

captcha