فقر و افسردگی؛ رتبه اول آسیب‌ها در مدارس سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3718670
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

فقر و افسردگی؛ رتبه اول آسیب‌ها در مدارس سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در طرح نماد، سال گذشته ۸۵۲ آسیب شناسایی شد که از این میان، فقر با ۳۳۰ مورد رتبه اول و افسردگی با ۱۷۴ مورد رتبه دوم آسیب‌های مدارس استان را داشته است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، دومین شورای پیشگیری از وقوع جرم استان صبح امروز، 8 خرداد با حضور اعضای این شورا از جمله رئیس کل دادگستری، دادستان، مسئولین بهزیستی و آموزش و پرورش در زاهدان برگزار شد.
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان در این نشست بیان کرد: طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان که تحت عنوان «نماد» شناخته می‌شود، طرح علمی و نگاه اصولی برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان و سرمایه‌های آینده است.
وی ادامه داد: دستگاه‌هایی که در اجرای طرح نماد مشارکت دارند بدانند که انشاء‌الله انجام درست طرح از بروز آسیب‌های اجتماعی در سال‌های آینده و تشکیل پرونده‌های متعدد در دادگستری می‌کاهد.

فقر و افسردگی؛ رتبه اول آسیب‌ها در مدارس سیستان‌وبلوچستان

علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست اظهار کرد: طرح نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان سال گذشته به صورت آزمایشی در شش استان، از جمله سیستان و بلوچستان اجرا شد.
وی افزود: این طرح که برای نخستین بار در کشور با مواجهه اصولی و علمی با آسیب‌های اجتماعی در حال انجام است، 12 مدرسه دخترانه و پسرانه زهک و ناحیه یک زاهدان را پوشش می‌دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: سال گذشته از میان 3 هزار و 197 رکورد ثبت شده در سامانه، 852 آسیب شناسایی شد که از این میان، فقر با 330 مورد رتبه اول، نشانگان عمومی رفتاری مانند افسردگی با 174 مورد رتبه دوم و آزار یا انحرافات جنسی با 92 مورد رتبه سوم را داشته است.
نخعی ادامه داد: اقدام به خودکشی یا افکار آن با 88 مورد رتبه چهارم، اعتیاد به فضای مجازی با 87 مورد رتبه پنجم و در نهایت اعتیاد به مواد با 81 مورد رتبه ششم را داشت.

انتهای پیام

captcha