حضور ایران در منطقه و دفاع از فلسطین؛ سیاستی ملی برای دفاع از حریم ایران
کد خبر: 3720931
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

حضور ایران در منطقه و دفاع از فلسطین؛ سیاستی ملی برای دفاع از حریم ایران

گروه سیاست و‌ اقتصاد- سلامی اظهار کرد: حضور ما در منطقه و دفاع از مردم فلسطین هم دفاع از مظلوم و هم بخشی از سیاست‌های ملی ماست که براساس آن، باید گلوی دشمن را در دوردست‌ها بفشاریم.

حضور ایران در منطقه و دفاع از فلسطین؛ سیاستی ملی برای دفاع از حریم ایران 

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز، ۱۹ خردادماه در بخشی از سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد و در مراسم پایانی راهپیمایی روز قدس، با اظهار این مطلب که ما از هیاهو و‌ ارعاب آمریکا نمی‌هراسیم، بیان کرد: دشمن همه قدرتش را به ما نشان داده و گزینه پنهانی ندارد.
سلامی با بیان اینکه ما چهل سال با تمام ارکان قدرت آمریکا و متحدانش در ستیز بوده‌ایم، ادامه داد: ما جنگ جهادی هشت ساله را تجربه کرده‌ایم و در حالی‌که قدرت امروز را نداشتیم، یک‌تنه بر کشورهایی که بر علیه‌مان متحد شده بودند، پیروز شدیم.
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به شکست‌های آمریکا در دفاع مقدس، ماجرای صحرای طبس و در تحریم‌های اقتصادی، بیان کرد: محاصره اقتصادی باعث شد ما پیشرفت کنیم، نیروگاه‌ها و ‌پالایشگاه‌هایمان را خودمان بسازیم، داروهای مورد نیازمان را تولید کنیم و‌ ماهواره به‌فضا بفرستیم.

ملت ایران را نشناختند

سلامی، علت شکست‌های آمریکا در قبال ایران را عدم شناخت دولت این کشور از ملت ایران دانست و اظهار کرد: ما در سختی، بزرگ شده‌ایم و‌ می‌دانیم که آسایش ما در سختی‌هاست.
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تأمین انرژی کشورها از خلیج فارس، تصریح کرد: اگر صنعت جهان امروز رونق دارد، باید بداند که مدیون ایران است؛ بنابراین باید بداند که نباید سر به سر ایران بگذارد چراکه صبر ما روزی تمام خواهد شد.
سلامی به تلاش آمریکا برای خروج ایران از منطقه اشاره و تأکید کرد: ما هرگز خود را خلع سلاح نمی‌کنیم و هیچگاه در مقابل خواسته آنان برای خروج از منطقه و توقف فعالیت موشکی که قدرت بازدارندگی ماست، کوتاه نمی‌آییم.
وی در رابطه با علت تقویت نیروهای مقاومت در سوریه و لبنان و همچنین حمایت از مردم فلسطین از سوی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: حضور ما در منطقه و دفاع از مردم فلسطین هم دفاع از مظلوم و هم بخشی از سیاست‌های ملی ماست که براساس آن، باید گلوی دشمن را در دوردست‌ها بفشاریم.
وی همچنین اضافه کرد: ما کشورهای اسلامی سرنشینان یک کشتی هستیم و‌ سرنوشت مشترکی داریم؛ بنابراین حمایت از سوریه، لبنان، فلسطین و ... علاوه بر اینکه دفاع از مظلوم است، حمایت از حریم کشور خودمان نیز به شمار می‌رود.

انتهای پیام

captcha