به سازمان‌های بین‌المللی برای حمایت از فلسطین امیدی نیست/مسلمان‌ها متحد شوند
کد خبر: 3720969
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
حجت‌الاسلام قربان‌پور:

به سازمان‌های بین‌المللی برای حمایت از فلسطین امیدی نیست/مسلمان‌ها متحد شوند

گروه سیاسی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امیدی به سازمان‌های بین‌المللی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین وجود ندارد. تنها راه برای نجات قدس، اتحاد مسلمانان و البته راهی است که حضرت امام راحل ترسیم کردند و رزمندگان در پیش گرفتند.

به سازمان‌های بین‌المللی برای حمایت از فلسطین امیدی نیست/مسلمان‌ها متحد شوند

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: بیت‌المقدس دارای جایگاه ارزشی خاص و بسیار با اهمیتی است. همه جهان اسلام حتی بلاد کفر نسبت به این موضوع واقف هستند که این مکان مقدس قبله‌گاه اول مسلمانان عالم است.
وی تصریح کرد: در شرایطی دنیا روز جهانی حمایت از قدس را مشاهده می‌کند که نزد جوامع اسلامی این مکان هم دارای جایگاه قلبی-اعتقادی است هم دارای جایگاه استراتژیک سیاسی. این مکان از لحاظ ورود ملائکه، عروج پیامبر(ص) و مدفن بسیاری از انبیای الهی دارای اهمیت است که باید به آن توجه کرد. این جایگاه تقدسی باعث می‌شود جوامع اسلامی به ویژه انقلابیون به مبارزه و مقابله با اسرائیل و استکبار جهانی بپردازند. حمایت‌ها و مبارزات از زمانی که حضرت امام(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامیدند جان تازه‌ای گرفت.
حجت‌الاسلام قربان‌پور با بیان اینکه امید است با حمایت‌های انجام‌شده به اشغال قدس پایان داد، به ابعاد سیاسی اهمیت قدس اشاره کرد و گفت: اشغال ۷۰ ساله فلسطین و قدس شریف بر کسی پوشیده نیست. مردم مظلوم منطقه سالهاست که تحت ستم استکبار جهانی و صهیونیزم جنایتکار هستند و این اشغال با حمایت کشورهای بزرگ دنیا ادامه دارد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: در سال‌های گذشته جنایت دشمنان و اشغالگران کودک‌کشی، کشتار‌جمعی، جنگ و خونریزی بود اما امروز جسارت آنان به حدی رسیده که آمریکا سفارت خود را از اورشلیم به قدس انتقال می‌دهد. این اقدامات تحکیم اشغال را به دنبال دارد.
وی تصریح کرد: سال‌ها، پیش چشم سازمان مللی‌ها حوادثی رخ می‌دهد و آنان سکوت می‌کنند. گاه قطعنامه‌هایی علیه کشورهای مظلوم با اصرار نظام سلطه به تصویب می‌رسد و اگر قرار است حقی برای ملت فلسطین در نظر گرفته شود توسط این جوامع وتو می‌شود.
وی ادامه‌داد: امیدی به سازمان‌های بین‌المللی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین وجود ندارد جوامع اسلامی نمی‌توانند به انتظار بنشینند که با مذاکرات و نشست یا تصویب قطعنامه‌های بین‌المللی اشغال به پایان رسد و قدس آزاد شود، تنها راه برای نجات قدس، اتحاد مسلمانان و البته راهی است که حضرت امام ترسیم کردند و رزمندگان در پیش گرفتند. امید است با نویدهای رهبری شرایط آزادی قدس تسریع پیدا کند و پرونده اسراییل بسته شود.
حجت‌الاسلام قربان‌پور اضافه کرد: برای محقق شدن اهداف باید یقین بدانیم آزادی قدس با گفتمان متعارف سیاسی ظالمانه به جایی نمی‌رسد باید مقابله را جدی‌تر پیگیری کرد.
وی با اشاره به اینکه دومین راه رهایی قدس متحد شدن جهان اسلام و مسلمانان جهان و حرکت هدفمند در برابر رژیم صهیونسیتی برای زنده نگاه داشتن نام قدس است، اظهار کرد: برای نجات قدس و مردم فلسطین اقدامات باید در سطح بین‌المللی انجام شود. علی‌رغم اینکه به برخی از جوامع امیدی نیست هنوز در عالم، آزاد‌مردانی هستند که به جایگاه مظلومان توجه دارند.
حجت‌الاسلام قربان‌پور تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل در برابر راهپیمایی روز جهانی قدس واکنش مقابله‌ای دارند و هر حرکتی در این حوزه را محکوم، تحریم و حتی در مجامع بین‌المللی قطع‌نامه تنظیم می‌کنند.
این مقام مسئول افزود: طبیعت آنان دشمنی است و آرام نخواهند نشست. آمریکا و اسرائیل با ساخت فیلم، بازی و فعالیت در شبکه‌ها قصد دارند اذهان و افکار عمومی را از قدس منحرف سازند و در دل مردم کینه بکارند.
حجت‌الاسلام قربان‌پور ادامه ‌داد: جهان اسلام وظیفه راهبردی دارند اجازه ندهند نام قدس فراموش شود. قدس متعلق به جهان اسلام است و باید حفظ شود. برای نگهداری از قدس باید در مراکز علمی و کنفرانس‌های جهانی برنامه‌های ارزشی گسترده برگزار شود و هر روز به این فضا افزوده شود.
وی گفت: باید در فضای جهانی و بین‌المللی به اندازه‌ای علیه اسراییل اقدامات صورت گیرد تا تمام فعالیتهای آنان جنایت تلقی شود و جوامع با دیدگاه عدالت اجتماعی و انسانی و دفاع از مظلوم در میدان حضور داشته باشند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان بیان کرد: رهبری تأکید داشته و نسبت به جهان اسلام پافشاری دارند برای حفاظت از جایگاه بیت‌المقدس و زنده ماندن این نام در افکار عمومی تمام اقدامات باید کنار هم قرار گیرد‌. نقاشی، ساخت برنامه‌های تلویزیونی، انیمیشن و ... باید ساختمان اصلی قدس را آشکار ساخته و اجازه ندهد به فراموشی سپرده شود. بعلاوه اگر در این حوزه شبه‌ای وارد است شبه‌زدایی شود تا در افکار حقیقت تبیین شود‌.
انتهای پیام

captcha