«هسته‌های خاموش» علت سیطره داعش بر بوکمال
کد خبر: 3721217
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
اسکای نیوز نوشت؛

«هسته‌های خاموش» علت سیطره داعش بر بوکمال

گروه بین‌الملل ـ پایگاه خبری اسکای نیوز نوشت: داعش با راهبرد فعال‌کردن هسته‌های خاموش خود، توانست بار دیگر بر بخش‌هایی از شهر بوکمال سوریه سیطره کند.

هسته‌های خاموش داعش؛ علت سیطره داعش بر بوکمال
به گزارش ایکنا؛ شهر راهبردی بوکمال در مرز عراق و سوریه، آبان‌ماه سال گذشته به‌عنوان آخرین پناهگاه داعش از لوث تروریست‌ها پاکسازی شد، این در حالی است که برخی منابع خبری از جمله دیده‌بان حقوق بشر سوریه که وابسته به معارضان است، از سیطره مجدد داعش بر مناطقی از این شهر خبر می‌دهد.
 
در همین راستا، پایگاه خبری اسکای نیوز نوشت: داعش بار دیگر توانست با جایگزینی راهبرد حمله به جای دفاع، بر بخش‌هایی از شهر بوکمال در مرز عراق با سوریه سیطره پیدا کند.
 
براساس این گزارش، داعش پس از شکست و عقب رانده شدن از منطقه بوکمال سوریه، بار دیگر توانست با فعال کردن هسته‌های خاموش خود بر این منطقه سیطره پیدا کند، این در حالی است که داعش چند روز پیش به تعدادی از روستاهای کرانه باختری رود فرات نیز حمله کرد و ده‌ها نیروی نظامی وابسته به دولت سوریه را به قنل رساند.
 
داعش در حمله‌ به شهر بوکمال که از آن به‌عنوان خشونت‌بارترین حمله این گروه تروریستی در چند ماه اخیر در سوریه تعبیر می‌شود، توانست بر بخش‌هایی از این شهر سیطره یابد.

طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، داعش روز جمعه پیش از ورود به بوکمال و کنترل بر بخش‌هایی از آن، به انجام ۱۰ عملیات انتحاری با چهار خودروی بمب‌گذاری شده و شش حمله با کمربند انفجاری دست زد و در حال حاضر درگیری‌های خشونت‌باری در مرکز این شهر ‌ادامه داشته و تاکنون در این درگیری‌ها ۱۸ داعشی از جمله ۱۰ عامل انتحاری به هلاکت رسیده‌اند.

تاکنون طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، جنگنده‌های روسیه به‌عنوان حامی نیروهای دولت سوریه وارد جنگ در بوکمال نشده‌اند و این دولت نیز درباره این مسئله اظهارنظری نکرده است.
 
این در حالی است که شبکه المیادین شامگاه جمعه به نقل از منبع نظامی در ارتش سوریه، ادعای مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» مبنی بر اشغال شهر مرزی بوکمال را تکذیب کرد.

انتهای پیام

captcha