شهید بهشتی یکی از بزرگترین احیاگران اندیشه اسلامی است/ برگزاری مراسم استانی 7 تیر
کد خبر: 3722403
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

شهید بهشتی یکی از بزرگترین احیاگران اندیشه اسلامی است/ برگزاری مراسم استانی 7 تیر

گروه اجتماعی- حجت الاسلام اشجری، از شهید بهشتی به عنوان یکی از بزرگترین احیاگران اندیشه اسلامی متاثر از تفکر انقلابی بنیانگذار جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: این شهید بزرگوار توانست از انقلاب اسلامی در برابر اندیشه‌های فاسد و براندازانه منافقان پاسداری کند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 22 خرداد در نشست ستاد بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر استان که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در رشت برگزار شد، با تقدیر از حضور پرشور مردم انقلابی گیلان در مراسم سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین 15 خرداد و همچنین راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: برگزاری باشکوه مناسبت‌های انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی حضور پررنگ مردم در مراسم، مستلزم عزم جدی و اهتمام ویژه همگان است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر در استان، تصریح کرد: بیش از 80 پیشنهاد برای بزرگداشت و تبیین شخصیت شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 کبوتر خونین‌بال انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر سال 1360 به تصویب رسیده است که اعضای ستاد زمینه‌ساز اجرای آنها خواهند بود.

شهید بهشتی یکی از بزرگترین احیاگران اندیشه اسلامی است/ برگزاری مراسم استانی 7 تیر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، شهید بهشتی را از شهدای برجسته انقلاب اسلامی و نماد مظلومیت خواند و افزود: ایشان در عمر پربار خود همواره از سوی منافقان کوردل مورد آماج تهمت‌ها و توهین‌ها بود و با نائل ‌آمدن به درجه رفیع شهادت، مزد خدمت صادقانه خود را از پروردگار متعال گرفت.

حجت الاسلام اشجری، از شهید بهشتی به عنوان یکی از بزرگترین احیاگران اندیشه اسلامی متاثر از تفکر انقلابی بنیانگذار جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: این شهید بزرگوار به نحو شایسته توانست از انقلاب اسلامی در برابر اندیشه‌های فاسد و براندازانه منافقان پاسداری کند و با زبان علم به بسیاری از شبهات سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی پاسخ دهد.

فضای مجازی فرصت مغتنمی در راستای انتشار آرمان انقلاب است

وی با بیان اینکه شهید بهشتی منادی وحدت اسلامی در زمانه خود بود، عنوان کرد: ایشان همواره بر پرهیز از تفرقه و تاکید بر اشتراکات مسلمانان اصرار داشت و با احیای فرهنگ گفتگو در جهت ارتقای همگرایی جهان اسلام کوشید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در جهت تبیین ابعاد شخصیتی شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای هفتم تیر، خاطرنشان کرد: جاذبه‌ها و جذابیت وافر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، فرصت مغتنمی را برای بهره برداری دستگاه‌های فرهنگی در راستای انتشار آرمان انقلاب اسلامی فراهم آورده است.

حجت الاسلام اشجری، با ذکر چند نمونه از جنایات آمریکا علیه مردم مسلمان ایران، اظهار کرد: با پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی، ششم لغایت دوازدهم تیرماه به ‌عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق‌ بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به سوء قصد نافرجام گروهک تروریستی فرقان به آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در 6 تیر 60 و بمباران شیمیایی منطقه سردشت توسط هواپیماهای رژیم بعثی عراق در 8 تیر 66 و به شهادت رساندن 110 نفر و مجروحیت بیش از 5 هزار نفر، اضافه کرد: شلیک موشک به هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران و به شهادت رساندن 290 نفر از جمله 66 کودک و 53 زن نشانگر اوج کینه و دشمنی آمریکا با مردم انقلابی ایران و نهایت قساوت دولتمردان استکباری جهان است.

آیت الله فلاحتی؛ سخنران مراسم استانی بزرگداشت 7 تیر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با معرفی چهار شهید گیلانی حادثه خونین هفتم تیر، متذکر شد: تقدیم چهار شهید در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، سندی پرافتخار از نقش گیلانیان در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام اشجری، با اشاره به انتشار دو کتاب زندگینامه شهدای گیلانی حادثه تروریستی هفتم تیر در دو سال گذشته، تصریح کرد: هفته بازخوانی و افشای حقوق ‌بشر آمریکایی فرصت مغتنمی است تا شخصیت والای شهید بهشتی و چهار شهید گیلانی آن حادثه برای مردم گیلان به ویژه جوانان تبیین گردد.

وی ایران را قربانی بزرگ تروریسم دانست و افزود: از فرصت هفته بازخوانی و افشای حقوق‌ بشر آمریکایی برای تبیین چهره کریه سران استکباری جهان و منافقان خائن بهره‌برداری شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با اشاره به برگزاری مراسم استانی بزرگداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و چهار شهید گیلانی انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، یادآور شد: این مراسم راس ساعت 10 صبح روز چهارشنبه، 6 تیر 97 با سخنرانی آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در سالن اجتماعات بانک صادرات رشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha