بهره‌مندی بیش از ۱۷ هزار نفر از آموزش‌های کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در سال ۹۶
کد خبر: 3723412
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

بهره‌مندی بیش از ۱۷ هزار نفر از آموزش‌های کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در سال ۹۶

گروه اجتماعی- رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری از بهره‌مندی بیش از ۱۷ هزار نفر از آموزش‌های کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختياري به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، وحيد خليلي اردلي، با اعلام اين خبر اظهار کرد: در سال گذشته، 17 هزار و 177 نفر از آموزش‌هاي تخصصي، اشتغال‌‌محور و عمومي کوتاه ‌مدت جهاد دانشگاهي استان، بهره‌مند شدند که اين آمار نشان‌دهنده رشد 25 درصدي نسبت به سال 95 بوده است.
وي تعداد فراگيران را در سال نودوسه، 8 هزار و 779 نفر عنوان کرد که در مقايسه با سال 96 رشد قابل توجهي داشته است.
خليلي اردلي افزود: بخش آموزشي جهاد دانشگاهي به عنوان يک دانشگاه کوتاه‌‌مدت کشور عمل مي‌کند که تعداد فراگيران قراردادي (کارکنان دولت و ديگر دستگاه ها) در سال گذشته پنج هزار و 807 نفر بوده و نسبت به سال نودوپنج، 76 درصد رشد داشته است.
وي تخصصي، کاربردي و اشتغال‌محور بودن دوره‌ها، به‌روزرساني و تدوين دوره‌هاي جديد و نيز اخذ مجوز دوره‌هاي مهارتي، تخصصي و اشتغال‌زا در استان را مهم‌ترين دلايل موثر در افزايش تعداد فراگيران دانست و گفت: فراهم کردن زيرساخت‌هاي مرتبط با آموزش‌هاي الکترونيکي، جابه‌جايي و بهسازي فضاهاي فيزيکي و تجهيز و نوسازي امکانات آموزشي نيز در اين امر دخيل بود.
رئيس جهاد دانشگاهي استان در ادامه خاطرنشان کرد: گسترش همکاري‌ و مشارکت با ادارات، دستگاه‌هاي اجرايي، نهادها، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و ساير نهادهاي مختلف از طريق انعقاد تفاهم‌نامه نيز عامل ديگر افزايش فراگيران در سال گذشته بود.
وي با اشاره به آموزش فراگيران آزاد در 10 دپارتمان آموزشي، تصريح کرد: دوره‌هاي آموزشي در دپارتمان‌هاي علوم پزشکي، فني و مهندسي، هنر و معماري، اشتغال و کارآفريني، زبان‌هاي خارجي، علوم انساني، کامپيوتر، کشاورزي و منابع طبيعي، گردشگري و صنايع دستي و آموزش‌هاي مجازي برگزار شد.
خليلي خاطرنشان کرد: در حال حاضر دوره‌هاي مختلف آموزشي کوتاه‌مدت ويژه کارکنان دولت به دليل بازآموزي، بهره‌وري و کسب مهارت‌هاي به روز برگزار مي‌شود.

captcha