اعزام 40 نفر از سبزوار برای بازسازی عتبات و عالیات
کد خبر: 3723456
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

اعزام 40 نفر از سبزوار برای بازسازی عتبات و عالیات

گروه شهرستان‌ها- مسئول ستاد عتبات و عالیات سبزوار اظهار کرد: برای اولین بار در سال جاری 40 نفر جهت بازسازی عتبات و عالیات اعزام می‌شوند.

اعزام 40 نفر از سبزوار برای باز سازی عتبات و عالیات

علی اکبر دلبری، مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه 24 نفر شامگاه 28 خرداد از شهرستان سبزوار برای اولین بار در سال جاری جهت بازسازی حرم ائمه اطهار(ع) اعزام شدند، گفت: در هفته آینده نیز 14 نفر دیگر اعزام خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه این افراد در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و حرم سیدمحمد(ع) با هماهنگی ستاد عتبات و عالیات مشغول به کار خواهند شد، افزود: افراد اعزامی از تخصص‌های مختلفی مانند جوشکاری، سنگ کاری، آشپزی، بنا، نانوا و آرماتوربند هستند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تغذیه افراد اعزامی توسط خودشان در کارگاه‌های مختلف انجام می‌شود، به همراه گروه‌های مختلف آشپز و نانوا اعزام شده است.
دلبری با تأکید بر اینکه از ابتدای سال جاری 520 میلیون ریال مردم شهرستان سبزوار برای بازسازی عتبات و عالیات کمک کرده‌اند، عنوان کرد: 500 میلیون ریال از این کمک‌های مردمی به صورت نقدی و بقیه آن طلا و جواهر است.
روا شدن حاجت
در همین زمینه علی اصغر آزادواری که برای بار سوم اعزام می‌شود، به خبرنگار ایکنا گفت: در این سفر هزینه رفت و برگشت با خودمان است و هیچ مزدی جهت کاری که برای بازسازی عتبات و عالیات در کشور عراق انجام می‌دهیم دریافت نمی‌شود.
وی با بیان اینکه این سفرها برکات زیادی دارد و تاکنون در سفرهای قبلی حاجت‌هایی که از خدا به واسطه ائمه اطهار(ع) خواسته‌ام روا شده، افزود: این سفر یک ماهه است و در انتهای کار به صورت دوره‌ای به زیارت حرم امیرالمومنین(ع)، امام حسین(ع)، حرم حضرت عباس(ع) و دیگر ائمه اطهار(ع) اعزام خواهیم شد.
آزادواری اضافه کرد: در سفر قبلی به صورت تبرکی بخشی از خشت‌های طلای گنبد ضریح حضرت علی(ع) را به کمک بناهای اصفهانی کار کردیم.
انتهای پیام

captcha