دانشگاه مهم‌ترین ظرفیت در خصوص اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت را دارد
کد خبر: 3724006
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱

دانشگاه مهم‌ترین ظرفیت در خصوص اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت را دارد

گروه اجتماعی - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان، افزود: دانشگاه یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی است که در آن باکار فرهنگی می‌توان اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت را شاهد بود.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از خبرگزاری مهر حسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، بعدازظهر دیروز 29 خرداد در دیدار با سرپرست دانشگاه سمنان با اشاره به گسترش همکاری‌های بین دو دستگاه فرهنگی و تأثیرگذار در جامعه، گفت: پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع دفاع مقدس در سمنان باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان، حمایت می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان، ادامه داد: دانشگاه یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی است که در آن باکار فرهنگی می‌توان اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت را شاهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، اظهار کرد: دانشگاه سمنان درزمینهٔ نشر ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس با توجه به داشتن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مطلوب، می‌تواند نقش مهمی ایفا کند همچنین می‌توان از ظرفیت دانشگاه‌ها در راستای تولیدات فرهنگی بهره برد.

سلامی دیگر وجه همکاری دانشگاه و بنیاد حفظ آثار را راهیان نور دانست و با تأکید بر جدی گرفتن اردوهای دانشگاهی، گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی دانشجویی به‌خصوص در حوزه راهیان نور می‌تواند یکی از رویکردهای بین دو دستگاه باشد.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی دانشجویی با محوریت شهدای گمنام، استفاده از خلاقیت‌ها و هنر دانشجویان دانشکده هنر، تدوین مقالات مختلف از سوی اعضای هیئات علمی و انجام پژوهش‌های مختلف از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه را از دیگر ظرفیت‌های متقابل برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.

در ادامه مسعود نصیری، سرپرست دانشگاه سمنان از آمادگی این دانشگاه برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه سمنان درزمینهٔ دفاع مقدس خبر داد و تأکید کرد: همراهی دانشگاه و بنیاد می‌تواند نتایج خوبی را درزمینهٔ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رقم بزند.

وی بابیان اینکه دانشگاه سمنان ظرفیت‌های خوبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی دارد، افزود: یکی از این ظرفیت‌ها وجود جوانان مستعد است که در راستای تولیدات حوزه دفاع مقدس درزمینهٔ فرهنگی و هنری می‌توانند اثرگذار باشند.

سرپرست دانشگاه سمنان با اشاره به ظرفیت‌های خوب این دانشگاه در حوزه انقلاب و دفاع مقدس، یاداور شد: مستندسازی و ماندگاری خاطرات دوران انقلاب و دفاع مقدس و یادآوری و بازگویی ارزش‌های آن دوران برای نسل جوان نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و همراهی با نهادهایی مانند بنیاد شهید و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است که خوشبختانه با رویکرد مثبت این دو نهاد، شامل اجرای برنامه‌های خوبی در دانشگاه خواهیم بود.

نصیری بابیان اینکه تدریس واحد آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس یکی از اقدامات مجموعه وزارت علوم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، ادامه داد: باوجود اختیاری بودن این درس در چارت درسی دانشجویان کارشناسی، خوشبختانه شاهد استقبال خوبی از این واحد هستیم.

به گفته وی؛ راهیان نور، بازدیدهای علمی متناسب با درس معارف دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه‌ها و ... می‌تواند در همکاری‌های بین دانشگاه و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس بگنجد. انتهای پیام

 

captcha