برگزاری آیین نمادین ورود امام رضا(ع) به ایران در خرمشهر
کد خبر: 3724052
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

برگزاری آیین نمادین ورود امام رضا(ع) به ایران در خرمشهر

گروه فرهنگی ـ به‌مناسبت دهه کرامت، آیین نمادین ورود امام رضا (ع) به ایران ۲۲ تیرماه در خرمشهر برگزار می‌شود.

22 تیرماه؛ زمان برگزاری آیین نمادین ورود امام رضا (ع) به ایران در خرمشهر

به گزارش ایکنا از خوزستان، نشست هماهنگی کاروان نمادین ورود امام رضا(ع) به ایران روز گذشته سه‌شنبه ٢٩ خردادماه با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، نادر سعادتی‌فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، رضا مردانی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر، مهدی شجاعی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان، جمعی از معاونان اداره کل و رؤسای موسسات مردم‌نهاد شهرستان‌های دزفول و خرمشهر در تالار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

در این نشست محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و میلاد حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) آیین ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) به ایران هر ساله در سه شهرستان استان خوزستان برگزار می‌شود.

وی گفت: در مراسم امسال که تاریخ 22 تیرماه در شهرهای خرمشهر، دزفول و بهبهان برگزار خواهد شد، محمودرضا برازش مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تأکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های این شهرستان‌ها در برگزاری این رویداد مهم افزود: امسال محوریت این برنامه در شهرستان خرمشهر و در ٢٢ تیرماه خواهد بود.

جوروند از رؤسای ادارات شهرستان‌های برگزار کننده این مراسم خواست ضمن استفاده از مساعدت‌ دستگاه‌های دولتی، زمینه را برای حضور و همکاری بیش از پیش مردم در این برنامه مهیا کنند.

وی ضمن تاکید بر چگونگی برگزاری بهتر و پربارتر این حرکت نمادین خاطر نشان کرد: شکل برگزاری این مراسم در جذب مردم به این رویداد مهم بسیار تعیین کننده خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری این آیین نمادین اظهار کرد: از جمله برنامه‌هایی که بناست در این مراسم اجرا شود اجرای مراسم شعرخوانی، نورافشانی و سخنرانی است.

در پایان این جلسه رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های خرمشهر، دزفول و بهبهان ضمن ارائه گزارش عملکرد این مراسم در سال ٩٦ برنامه‌های پیشنهادی خود را برای برگزاری این حرکت نمادین در سال ٩٧ ارائه کردند.

انتهای پیام

captcha