شهید چمران «ما می‌توانیم» را اثبات کرد/ آزمایش اولین موشک‌های ایران توسط چمران
کد خبر: 3724444
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
چمران در پیش خطبه‌های نماز جمعه تشریح کرد:

شهید چمران «ما می‌توانیم» را اثبات کرد/ آزمایش اولین موشک‌های ایران توسط چمران

گروه جهاد و حماسه ــ رئیس بنیاد چمران در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: شهید مصطفی چمران توانست در کنار همه پیشرفت‌هایی که در ابعاد مختلف دارد، اعتقاد به «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور برساند.

اعتقاد راسخ شهید چمران به «ما می‌توانیم»

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مهدی چمران، رئیس بنیاد چمران در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز شهادت شهید مصطفی چمران عنوان کرد: همان گونه که امام خمینی و رهبر معظم انقلاب معتقد به این هستند که «ما می‌توانیم»، شهید چمران نیز به این موضوع اعتقاد راسخ داشت.
وی با بیان این مطلب گفت: شهید چمران تواست دانشمندی بزرگ باشد و در عداد بزرگترین دانشمندان دوره خود قرار گیرد. وی فرمانده و رزمنده‌ای توانمند و قوی و چریکی بی‌نظیر بود که توانست مدیری توانمند نیز باشد.
چمران اظهار کرد: این شهید توانست مدیری توانمند، سیاستمداری برجسته، عارفی وارسه و هنرمندی لطیف باشد. وی توانست در آمریکا، لبنان و ایران،‌ برای سازماندهی نیروهای جوان، بذر مبارزه با ظلم را بیفشاند.
وی ادامه داد: در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، چمران توانست شب تیره شکست پاوه را به پیروزی و حماسه بزرگ مبدل کند. در سوسنگرد محاصره را شکست و به قلب تانک‌های دشمن زد و کامیون کماندهای عراقی را که برای دستگیری وی آمده بودند به غنیمت گرفت و با پای خونین به بیمارستان شهید چمران کنونی رفت و بدون بیهوشی تحت عمل جراحی قرار گرفت.
چمران افزود: در شرایط سخت آن روزهای اهواز که نانی برای خوردن پیدا نمی‌شد، در شش ماه اول جنگ زیردریایی ساخت و آن را مورد آزمایش قرار داد. وی توانست در اهواز پل‌های چریکی بسازد و اولین موشک ایران در دب‌حردان اهواز آزمایش کرد.
برادر شهید چمران گفت: در سال 59 اولین موشک را در خاک ایران آزمایش کرد و موشک زیردریایی، خمپاره 60 و ... ساخت. او ستاد جنگ‌های نامنظم را در سازماندهی بسیج‌گونه شکل داد که به اندام دشمن لرزه انداخت. با ایدئولوژی اسلامی و عشق به ایران،‌ از جوانان به ظاهر بی‌بند و بار، افراد شهادت طلب ایجاد کرد.
وی اظهار کرد: او هویت انقلابی و مقاومت اسلامی و روحیه شجاعت ایرانی را به نمایش گذاشت و وقتی وارد لبنان شد،‌ از تهران و قم به آنجا نرفت. در سال 49 از آمریکا و بعد از 14 سال به این کشور رفت که در آن روز فالانژها در آنجا فعالیت می‌کردند.
چمران به نامه شهید مصطفی چمران به لبنانی‌ها اشاره کرد و گفت: در این نامه وی نوشته است که ای شیعیان حسین (ع)، من برای شما بشارتی عظیم به ارمغان آورده‌ام که حلال مشکلات است و همه تاریخ را در برابر ما تسلیم و راه بسته به سوی آسمان را باز می‌کند. این بشارت طوفان ظلمت را محو می‌کند. بشارت خیر و پیروزی و بشارت وصل به معشوق است که شهادت نام دارد.
به گفته چمران، در ادامه این نامه آمده است: من پیشاپیش شما پرچم شهادت را به دوش می‌کشم و راه که به راه حسین (ع) می‌رود، می‌تواند من را دنبال کند. من در برابر اسرائیل با مشت می‌ایستم و با ایثار خونم راه نجا شیعیان را در صفحه تاریخ ترسیم می‌کنم. به اسرائیل می‌فهمانم که همیشه تاریخ روسیاه خواهد بود. من راه خود را یافتم و مطمئن هستم پیروزی و نجات شما نیز در پیروی راه حسین (ع) است و بس. امیدوارم با آمدن حضرت مهدی (عج) پیروزی خود را جشن بگیریم.

انتهای پیام

captcha