معلمی که خود را «درویش کوهستان» می‌داند
کد خبر: 3724828
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

معلمی که خود را «درویش کوهستان» می‌داند

گروه اجتماعی ـ محمدی‌منش معلمی است که تاکنون بیش‌از 170 دانش‌آموز عشایری را باسواد کرده است، او نه تنها یک معلم تلاشگر است، بلکه در مناطق محروم نیز به محرومان ساکن در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور خدمت می‌کند.وی خود را نه معلم، بلکه درویش کوهستان می‌داند، زیرا معتقد است نام معلم بسیاری ارزشمند و مسئولیتش بسیار خطیر است.

معلمی که خود را «درویش کوهستان» می#داند

به گزارش ایکنا از لرستان، در ادامه سلسله برنامه‌های استودیو الفبا، عزیز محمدی‌منش معلم تلاشگر عشایری با حضور در استودیو الفبای وزارت، گوشه‌ای از فعالیت‌ها و تلاش‌های خود در راستای پوشش تحصیلی فرزندان عشایر ساکن در دامنه‌ها و کوه‌های صعب‌العبور زاگرس را بازگو کرد.
محمدی‌منش 19 سال سابقه دارد، تاکنون بیش‌از 170 دانش‌آموز عشایری را باسواد کرده است، او نه تنها یک معلم تلاشگر است، بلکه در مناطق محروم نیز به محرومان ساکن در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور خدمت می‌کند.
وی خود را نه معلم، بلکه درویش کوهستان می‌داند، زیرا معتقد است نام معلم بسیاری ارزشمند و مسئولیتش بسیارخطیر است؛ بنابراین نمی شود این نام مقدس را به هرکسی نسبت داد.
گذراز مسیری صعب العبور با 18 ساعت پیاده روی برای آموزش تعدادی دانش‌آموز عشایری که از هرگونه امکانات زندگی امروزی محروم بودند، همکاری با هلال احمر منطقه در خدمت‌رسانی به بیماران، کمک به رفع اختلافات قبیله‌ای در بین عشایر، همراهی با طوایف مختلف جهت برگزاری سنت‌های اصیل ایرانی، تلاش برای اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق عشایری فاقد امکانات، سوادآموزی به سالمندان مرد و زن عشایری با ظاهرشدن در نقش یک آموزشیار نهضت سوادآموزی، انجام هرگونه امور خدماتی مانند آرایشگر، مکانیکی، برق‌رسانی، امدادگری و ... تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های این معلم تلاشگر است.
براساس این گزارش، وی تاکنون در برنامه‌های تلویزیونی همچون ماه عسل، شبکه نسیم و رادیوسراسری... حضوریافته است.
نجات دانش‌آموزی که مورد حمله یک خرس وحشی قرارگرفته بود و هم‌چنین افتادن در دام راهزنان کوهستان ازجمله خاطرات تلخ و شیرین عزیز محمدی‌منش است.
این معلم عشایری تمام وقت خود را صرف خدمت‌رسانی به مخلوقات خداوند نموده است، یک دوربین شکاری و یک رادیو ضبط تنها امکانات و فناوری نوینی است که این معلم کوهستان گرد همواره با خود حمل می‌کند.

انتهای پیام

captcha