ایجاد ۱۲۵ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت تبلیغات اسلامی در کردستان
کد خبر: 3724983
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

ایجاد ۱۲۵ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت تبلیغات اسلامی در کردستان

گروه فرهنگی - مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از ایجاد ۱۲۵ پایگاه اوقات فراغت به همت این اداره کل دراستان خبرداد و گفت: فعالیت این پایگاه‌ها از ۱۵ تیرماه امسال آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، یکی از فعالیت‌های حوزه آموزش و پژوهش راغنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان ذکر و اظهار کرد: امسال ۱۲۵ پایگاه اوقات فراغت در کانون ها، موسسات قرآنی و مساجد فعال سازی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کلاس‌های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به همت روحانیون مستقر در سطح استان به‌ویژه روستاها برپا می‌شود، افزود: تعداد پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استان در سال جاری نسبت به سال گذشته با ۸۰ پایگاه فعال‌سازی رشد خوبی داشته است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از دیگر شاخص‌ترین فعالیت‌های حوزه آموزش و پژوهش و فرق و مذاهب را به کارگیری ۹۰ نفر از روحانیون اهل سنت در برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌ریزی و هماهنگی اردوی آموزشی زیارتی روحانیون اهل سنت به شهر مقدس قم ذکر کرد.
وی عنوان کرد: بکارگیری ۹۰ نفر از روحانیون اهل سنت در برنامه‌های فرهنگی، برگزاری ۱۴ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با حضور یک‌هزار و ۲۲۸ نفر و تشکیل مجمع اساتید گفتمان دینی با حضور ۶۰ استاد از دیگر فعالیت‌های این حوزه در سال گذشته بود.
حجت‌الاسلام کرمی بیان کرد: در مجموع این اداره‌کل سال گذشته ۷۰ فعالیت شاخص فرهنگی و دینی را همراه با برنامه‌های متنوع و گسترده در دستورکار قرار داد و در سطح شهر و روستاهای استان اجرایی کرد.
وی اعلام کرد: حضور ۳۶۱ روحانی و مبلغ در برنامه های دهه اول محرم و هیئات مذهبی، حضور بیش از ۵۹۱ مداح و نوحه خوان در هیئات مذهبی کردستان از دیگر فعالیت های این اداره کل در سال گذشته بوده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: ثبت کانون‌های فرهنگی - تبلیغی در سامانه طوبی و صدور مجوز و تشکیل پنج هیأت مذهبی با موضوع قرآن و عترت که هم‌اکنون تعداد هیئات دارای خانه قرآن شهری و روستایی به ۳۵ مورد رسیده نیز از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه تشکل‌های دینی در سال گذشته است.
انتهای پیام

captcha