تقویت همبستگی ملی و اسلامی از اهداف برگزاری جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی است
کد خبر: 3725002
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

تقویت همبستگی ملی و اسلامی از اهداف برگزاری جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی است

گروه فرهنگی - معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی، گفت: ایجاد نشاط اجتماعی، تقویت همبستگی ملی و اسلامی مابین اقوام و معرفی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

تقویت همبستگی ملی و اسلامی از اهداف برگزاری جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی است

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان دیروز، دوم تیرماه در آیین افتتاحیه سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد روحیه شادابی و نشاط در جامعه و تعامل و همدلی بین اقوام از جمله سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.
وی افزود: خوشبختانه در این زمینه اهتمام خوبی میان مسئولان استانی و دستگاه های فرهنگی وجود دارد که بخشی از آن را در هنرنمایی گروه های مختلف این جشنواره شاهد خواهیم بود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره فرهنگی و هنری، عنوان کرد: ایجاد نشاط اجتماعی، تقویت همبستگی ملی و اسلامی مابین اقوام و معرفی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است .
وی با بیان اینکه امروز به برکت نظام اسلامی، اقوام در کنار هم مدافع نظام، انقلاب و رهبری هستند، بیان کرد: اقوام ایرانی طرفدارای خود را از نظام اسلامی همواره نشان داده و نمی گذارند که دشمنان میان آنها اختلاف بیفکنند.
خوش اقبال عنوان کرد: برگزاری این جشنواره نشان می‌دهد که ایران اسلامی از انسجام ملی برخوردار است و اقوام از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع می کنند.
وی اعلام کرد: ایران اسلامی نمونه کشوری است که با وجود تنوع و تکثر قومی از انسجام و هویت و وحدت ملی برخوردار است و حفظ انسجام و همبستگی ملی در گرو پذیرش تنوع فرهنگی و به رسمیت شناختن هویت های فرهنگی متنوع در ذیل هویت کلان ملی است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان افزود: امروز همه در کنار هم، با هم بودن و با هم کار کردن و مدافع نظام بودن را مرور کرده ایم و امیدواریم در این چند روز برگزاری جشنواره گروه ها بتوانند با اجرای برنامه های خوبی فرهنگ خود را بهتر از گذشته نشان دهند و مردم استفاده لازم را ببرند.
لازم به ذکر است؛ در آیین افتتاحیه از هنرمندان پیشکسوتی همچون مرحوم عباس نیرومند، مهدی حجت‌السادات و خالد مبارکی تقدیر به عمل خواهد آمد و انور قره‌داغی و حسین بهروزی‌نیا هم به عنوان سفیر اجتماعی مبارزه با مواد مخدر شناخته شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.
انتهای پیام

captcha