اقامه نماز جماعت در ۴۰۰ مسجد شهری لرستان
کد خبر: 3725021
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
مهدوی‌امین مطرح کرد:

اقامه نماز جماعت در ۴۰۰ مسجد شهری لرستان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به اقامه نماز جماعت در ۴۰۰ مسجد شهری لرستان اشاره کرد و افزود: نماز باعث آرامش قلب‌ها و حلقه مفقوده در دنیاست کمااینکه بهترین خاصیت نماز اطمینان بخشی قلبی است.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، امروز یک‌شنبه، سوم تیر در جلسه ستاد اقامه نماز لرستان که در محل استانداری این استان برگزار شد، اظهارکرد: در استان کارهای خوبی پیرامون برپایی نماز انجام شده به طوری‌که در تمام ۴۰۰ مساجد شهری نماز اقامه می‌شود
وی با بیان این مطلب که ۳۰۰ روحانی هجرت در روستاها مستقر هستند به ساخت ۳۲۰ خانه عالم اشاره کرد و افزود: بقیه مساجد استان نیز در مناسبت‌های دینی از روحانی برخوردارند این در حالی‌است که برای اقامه نماز مساجد روستایی باید تدبیری اندیشیده شود.
مهدوی‌امین به وجود ۱۷۰۰ مسجد در استان اشاره و با بیان اینکه ۳۲۰ امام جماعت در ادارات داریم بر ضرورت حضور کارمندان در نماز تاکید کرد و افزود: اقامه نماز ظهر در مساجد بدلیل حضور روحانیون در ادارات کمرنگ‌تر شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تاکید بر توجه به ساخت مسجد در ورودی شهرها، خاطرنشان کرد: در بحث آموزش همه کارمندان دولت در لرستان دوره آموزش نماز را طی کردند.
وی تصریح کرد: دولت برای اقامه نماز ۲۰ دقیقه را اختصاص داده است و هر کاری در این بیست دقیقه انجام شود برکت ندارد.
مهدوی‌امین با بیان این‌که اهل تسنن تنها مناسکی که دارند نماز است، اضافه کرد: شیعه، خود را در مناسک نشان می‌دهد و جمعیت شیعه را در اربعین و تاسوعا و نماز ظهر عاشورا می‌توان دید.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اطمینان بخشی قلبی را مهم‌ترین خاصیت نماز برشمرد و گفت: از ظرفیت مراسمات مذهبی برای ترویج فرهنگ نماز استفاده شود.

انتهای پیام

captcha