اجرای ۱۵ گروه موسیقی در سومین جشنواره «فرهنگ و هنر اقوام ایرانی»
کد خبر: 3725022
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

اجرای ۱۵ گروه موسیقی در سومین جشنواره «فرهنگ و هنر اقوام ایرانی»

گروه فرهنگی - دبیر اجرایی سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی گفت: با اجرای ۱۵ گروه موسیقی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی از آثار هنرمندان ۲۵ استان کشور، فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در سنندج به نمایش در می‌آید.

اجرای 15 گروه در سومین جشنواره «فرهنگ و هنر اقوام ایرانی»

به گزارش ایکنا از کردستان، هوشنگ بهمنی، دبیر اجرایی سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی دیروز، دوم تیرماه در آیین افتتاحیه سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: دوره اول این جشنواره با شرکت 19 گروه و دوره دوم با شرکت 21 گروه برگزار شد، اما امسال به دلیل افزایش سطح کیفی جشنواره، تعداد گروه‌ها را به 15 گروه کاهش داده ایم.
وی افزود: سومین جشنواره «فرهنگ و هنر اقوام ایرانی» از دوم تا چهارم تیرماه با اجرای گروه های موسیقی، بخش نمایشگاهی و پنل های تخصصی در مجتمع فجر سنندج و خانه کرد برگزار می‌شود .
دبیر اجرایی سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی با اشاره به شرکت 15 گروه موسیقی از سراسر ایران در این جشنواره، عنوان کرد: در سه شب ایام برگزاری جشنواره 11 گروه و در آیین افتتاحیه هم چهار گروه اجرای برنامه دارند .
وی به برپایی نمایشگاه صنایع دستی اقوام ایرانی هم در حاشیه این جشنواره اشاره و عنوان کرد: نمایشگاه صنایع دستی اقوام ایرانی نیز با شرکت 25 استان و در قالب ۳۵ غرفه امروز بعدازظهر در خانه کُرد سنندج برپا می‌شود.
بهمنی با اشاره به تشکیل ۱۲ کارگروه در سومین دوره جشنواره فرهنگ و اقوام هنر ایرانی، گفت: فعالیت این کارگروه ها بر محور شناسایی و تشخیص نیروهای توانمند موسیقی از سوی کارشناسان و صاحبان ایده در این عرصه و شناساندن آن به مخاطب است.
وی در پایان سخنان خود خواستار تعیین ردیف بودجه ای مشخص برای برگزاری هر ساله این جشنواره و همچنین نامگذاری روز 15 اردیبهشت به نام روز ملی اقوام شد.
برگزاری ارکستر کودکان، اجرای گروه دفنوازی، اجرای گروهی سنتورنوازان و تقدیر از پیشکسوتان هنرمند از دیگر بخش‌های آیین افتتاحیه بود.
انتهای پیام

captcha