حذف الگوهای اصلی و جایگزینی الگوهای بدلی در جامعه دینی/ مسئولان هوشیار باشند
کد خبر: 3725474
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

حذف الگوهای اصلی و جایگزینی الگوهای بدلی در جامعه دینی/ مسئولان هوشیار باشند

گروه فعالان قرآنی - نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی با بیان اینکه دشمن درصدد معرفی الگوهای بدلی به‌جای الگوهای اصلی به جامعه دینی است، افزود: آنها در تلاش برای حذف الگوهای دینی و جایگزینی الگوهای غربی هستند؛ مسئولان فرهنگی و قرآنی هوشیار باشند.

فعالان قرآنی زیرساخت‌های تمدن قرآنی را مهیا کنند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در آیین افتتاحیه دوره آموزش تربیت مربی جلسات خانگی قرآن مسجد محور استان، اظهار کرد: قرآن هدایت انسان به سمت سبک، سیره، روش و منش فردی و اجتماعی امت اسلامی است و باید راه و رسم حیات طیبه را بطن قرآن جستجو کرد.

وی با بیان اینکه قرآن احسن القصص، احسن الحدیث و هدایت‌گر اقوم است، افزود: قرآن به مسلمانان شخصیت و قوام می‌دهد و جامعه دینی را به سمت بلندترین قلعه‌های تعالی هدایت می‌کند.

جلسات قرآن خانگی می‌تواند جامعه را در مسیر جاذبه قرآن قرار دهد

وی خاطرنشان کرد: جلسات قرآن خانگی می‌تواند جامعه را در مسیر جاذبه قرآن قرار دهد و لازم است فعالان قرآنی در این مسیر همت بیشتری داشته باشند، زیرا اگر جامعه در مسیر قرآن باشد و زندگی بشر قرآنی شود، تاریکی‌ها به روشنایی تبدیل خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌‍شمالی عنوان کرد: طبق روایات اگر کسی در سن جوانی با قرآن مأنوس شود، قرآن با گوشت و خون او آمیخته می‌شود و گویی خداوند نوری در وجود او قرار می‌دهد که موجب روشنایی دیگران می‌شود.

وی افزود: روخوانی و روان‌خوانی مقدمه ارتباط انسان با قرآن است و جلسات قرآن باید در این راستا از روش‌های نوین استفاده کنند و به تعلیم نوجوانان و جوانان بپردازند.

یعقوبی تأکید کرد: قرآن صامت است و باید به‌وسیله قرآن ناطق که همانا روایات معصومین است تفسیر شود.

معرفی الگوهای بدلی به‌جای الگوهای اصلی

وی با بیان اینکه دشمن درصدد معرفی الگوهای بدلی به‌جای الگوهای اصلی به جامعه دینی است، افزود: دشمنان تلاش می‌کنند تا الگوهای دینی ما را از جامعه حذف کنند و الگوهای غربی را جایگزین آن‌ها کنند و باید همه مسئولان فرهنگی و قرآنی هوشیار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی اظهار کرد: نباید بگذاریم فرهنگ غرب چهره فرهنگ ناب اسلام را محو کند و در این راستا نقش فعالان قرانی در جلسات قرآن بسیار به سزا و چشم‌گیر است.

نقش بسزای مربیان قرآن در تحول و تمدن قرآنی

یعقوبی با اشاره به نقش به سزای مربیان قرآن در تحول و تمدن قرآنی، گفت: باید جامعه دینی به سمتی حرکت کند که قرآن در زندگی روزمره آن‌ها جلوه گری داشته باشد و فرهنگ و تمدن قرآنی باید در سرتاسر جهان گسترش یابد.

وی بابیان اینکه قرآن قانون اساسی رشد معنوی بشریت است، افزود: در اجرای مسائل معنوی و مذهبی نباید قانع باشیم و باید در این راه خستگی‌ناپذیر باشیم و همت‌ها را بلند کنیم تا جامعه دینی و بشری به سرچشمه کمال و تعالی هدایت شود.

امام‌جمعه بجنورد عنوان کرد: مفاهیم قرآن برای زندگان است و باید از قبرستان‌ها به قلب انسان ‌که جایگاه اصلی آن است هدایت شود.

captcha