راه مقابله با تهاجم فرهنگی، توسعه فرهنگ قرآنی است
کد خبر: 3725560
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

راه مقابله با تهاجم فرهنگی، توسعه فرهنگ قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مکتب القرآن الکریم دهاقان گفت: توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه، ترویج سبک زندگی اسلامی، مقابله با تهاجمات فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر آثار برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم است.

سید امیرحجازی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره برگزاری جلسات محوری قرآن در دهاقان، اظهار کرد: جلسات قرآن خانگی، گردهمایی گروهی از علاقمندان به فراگیری قرآن کریم در منازل است که علاوه بر داشتن کارکرد آموزشی، محلی برای توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در به‌شمار می‌رود.
وی ادامه داد: پیشکسوتان و مربیان قرآنی می‌توانند با افزایش فعالیت‌های خود در زمینه قرآن کریم و حضور گسترده در جلسات معنوی قرآن، بسیاری از این مشکلات را برطرف سازند.
مدیرمکتب القرآن الکریم دهاقان با بیان اینکه جلسات معنوی خانگی قرآن کریم کارکردهایی از لحاظ آموزشی، تبلیغی و ترویجی، اخلاقی و تربیتی، مشاوره‌ای، فرهنگی و اجتماعی دارد، بیان کرد: این جلسات باید در مقاطع مختلف از کودکی و نوجوانی پیگیری و دنبال شود.
حجازی با اشاره به لزوم برگزاری جلسات دانش آموزی، دانشجویی قران کریم، تاکید کرد: جلسات قرآن کریم باید به صورت مردمی در سطح جامعه پیگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه، ترویج سبک زندگی اسلامی، مقابله با تهاجمات فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر آثار برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم است.
حجازی با اشاره به لزوم برگزاری سیار جلسات هفتگی قرآن کریم، گفت: جلساتی که به صورت ثابت در مراکز یا کانون‌ها برگزار می‌شود، اثر لازم را نخواهد داشت و باید به صورت سیار در منازل برگزار شود تا مردم با قرآن آشنایی بیشتری پیدا کنند.
انتهای پیام

captcha