آتش‌بس 12 ساعته در جنوب سوریه
کد خبر: 3726419
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
معارضان سوری اعلام کردند:

آتش‌بس 12 ساعته در جنوب سوریه

گروه بین‌الملل ـ معارضان مسلح سوری اعلام کردند که با طرف روسی در جنوب سوریه بر سر آتش‌بس جدیدی به مدت 12 ساعت به توافق رسیده‌اند.

آتش بس جدید در جنوب سوریه/درخواست بین المللی برای توقف کشتار 

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره؛ یکی از رهبران معارض مسلح سوری که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به این که بر سر آتش‌بس جدیدی در جنوب سوریه به مدت 12 ساعت با طرف روسی توافق شده، گفت: این آتش‌بس جدید فرصتی را فراهم می‌کند، تا طرفین بتوانند از طریق گفت‌وگو به تفاهمی برسند که تشدید وضععیت جاری را متوقف کند.

برخی از منابع رسمی اردنی نیز اعلام کردند که بر سر یک آتش‌بس جدید در درعا میان دولت سوریه و گروه‌های مخالف آن موافقتی صورت گرفته است.

این در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیر‌کل سازمان ملل متحد، توقف فوری عملیات نظامی در جنوب سوریه را خواستار شد و نگرانی عمیق خود در خصوص پیامدهای این وضعیت برای غیرنظامیان ابراز کرد.

یادآور می شود؛ کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت تعداد مهاجران در جنوب سوریه با سه برابر افزایش روبرو است. تعداد این مهاجران به دلیل نبردهای اخیر به 160 هزار نفر رسیده است.

لازم به ذکر است که دیروز(8 تیرماه) نیز یک آتش‌بس 12 ساعته در درعا و ریف آن، طبق توافق قبلی میان روسیه و گروه‌های تروریستی اجرا شد.

انتهای پیام

captcha