تعلل در ادغام اتحادیه‌ قرآنی و بلاتکلیفی اتحادیه‌های استانی
کد خبر: 3726657
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

تعلل در ادغام اتحادیه‌ قرآنی و بلاتکلیفی اتحادیه‌های استانی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرعامل اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی خوزستان اظهار کرد: تلاش‌های زیادی برای ایجاد انسجام بین اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استانی صورت گرفته است و حال که همه چیز مهیا است، اتحادیه‌ کشوری نباید در فرآیند ادغام تعلل کنند.

سیده مریم موسوی‌زاده، مدیرعامل اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به تشکیل نشست مدیران عامل اتحادیه‌های استانی در تاریخ 20 تیرماه گفت: مدیران اتحادیه‌ها در این نشست پیگیر روند تسهیل ادغام اتحادیه کشوری هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود در اساسنامه پیشنهادی اتحادیه و ناهماهنگی‌های موجود بین دو اتحادیه کشوری، مشکلات عدید‌ه‌ای برای استان‌ها به وجود آمده است.

یک سال از ادغام آخرین اتحادیه استانی می‌گذرد

موسوی‌زاده با بیان اینکه یک سال از ادغام آخرین اتحادیه استانی می‌گذرد، گفت: اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان مانند سایر اتحادیه‌های قرآنی در کشور، خواستار وحدت بین دو اتحادیه کشوری و رسیدن به یک هدف واحد و جامع و یکپارچگی بین مؤسسات قرآنی هستند.

مدیرعامل اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی خوزستان تصریح کرد: تلاش‌های زیادی برای ایجاد انسجام بین اتحادیه‌های استانی صورت گرفته است و حال که همه چیز مهیا است، اتحادیه‌های کشوری نباید در فرآیند ادغام تعلل کنند. 20 تیرماه نشستی با حضور 30 مدیر عامل اتحادیه‌های استانی و دکتر فقهی‌زاده رئیس هیئت رسیدگی و مهدی قره‌شیخلو، رئیس و دبیر هیئت رسیدگی برگزار خواهد شد تا بتوانیم به تصمیمی در این‌باره برسیم.

تأخیر در ادغام دو اتحادیه باعث بلاتکلیفی اتحادیه‌های استانی شده است

وی در پایان با بیان اینکه تأخیر در ادغام دو اتحادیه باعث بلاتکلیفی اتحادیه‌های استانی شده است، گفت: ما برای ادامه کار نیازمند ادغام دو اتحادیه در سطح کشور هستیم و توقع داریم هر چه سریع‌تر این اتفاق صورت بگیرد. بسیاری از مشکلات اتحادیه‌ها به این موضوع بستگی دارد.

به گزارش ایکنا؛ مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی ۲۹ استان کشور چون لرستان، سیستان و بلوچستان، سمنان، خراسان شمالی، هرمزگان، تهران، خراسان جنوبی، کرمان، گلستان، خوزستان، ایلام، البرز، همدان، اصفهان، قم، کرمانشاه، زنجان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، یزد، قزوین، گیلان، اردبیل، خوزستان و کردستان طی نامه‌ای خواستار تسهیل روند ادغام در اتحادیه قرآنی کشور شدند.

این جلسه به منظور بررسی پیش‌نویس اساسنامه اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت، نحوه انحلال اتحادیه‌های کشوری سابق و رسیدگی به تراز مالی اموال و دارایی‌های آنها و بررسی عملکرد، بررسی پیش‌نویس آیین‌نامه تشکیل مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی ـ فرهنگی و انتخاب نمایندگان اتحادیه در هیئت رسیدگی برپا خواهد شد.

طی این جلسه از عبدالهادی فقهی‌زاده، رئیس هیئت رسیدگی، مهدی قره‌شیخلو، رئیس و دبیر هیئت رسیدگی دعوت به عمل آمده است تا در گردهمایی مورخ ۲۰ تیرماه در دبیرخانه هیئت رسیدگی مستقر در سازمان دارالقرآن الکریم حضور بهم رسانند.

انتهای پیام

captcha