انجام کار قرآنی عشق و علاقه می‌خواهد/ پرهیز از نگاه اقتصادی در این عرصه
کد خبر: 3726722
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

انجام کار قرآنی عشق و علاقه می‌خواهد/ پرهیز از نگاه اقتصادی در این عرصه

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر موسسه قرآنی سفینةالنجاة اراک گفت: انجام کار قرآنی فقط عشق و علاقه می‌خواهد و احساس وظیفه در این بین مطرح است. به فعالیت قرآنی نباید به عنوان صرفه اقتصادی نگاه کرد زیرا در این صورت نمی‌توان کار قرآنی و فرهنگی انجام داد.

انجام کار قرآنی فقط عشق و علاقه می‌خواهد/ نبود حمایت‌های لازم از موسسات قرآنی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، این خبرگزاری در راستای معرفی خدمات و انتظارات مدیران برتر مؤسسات قرآنی، اقدام به «مؤسسه گردی» کرده است.
در بخش اول بازدید از مؤسسه قرآنی با حسین محمدی هزاوه مدیریت این موسسه به گفت‌و‌گو پرداخته‌ایم، که در ادامه می‌خوانید.
مدیر موسسه قرآنی سفینةالنجاة اراک بیان کرد: دغدغه اصلی بنده در ابتدای این راه ایجاد یک فضای مناسب برای استفاده قرآن‌آموزان از اساتید مجرب و بنام بود تا بتوان آن خلایی که در این بخش وجود داشت را برطرف کرد و آن‌ها بتوانند پله‌های موفقیت را طی کنند.
محمدی افزود: حضور قرآن‌آموزان در مسابقات نیز یکی از اهداف بنده بوده است، زیرا هنگامی که فردی آموزش‌های لازم را فرا بگیرد می‌تواند با تقویت استعداد قرآنی به سطوح بالاتری دست پیدا کند به طوری که با چشیدن حس رقابت بر توانایی خود می‌افزاید مجموع همه این اهداف و اهداف دیگر باعث شد که برای تاسیس یک موسسه قرآنی اقدام کنم، موسسه‌ای که در آن در کنار فعالیت‌های قرآنی به لحاظ اخلاقی نیز روی قرآن‌آموزان کار شود، زیرا این امر رضایت‌مندی خانواده‌ها را به دنبال داشته و دارد.
وی ادامه داد: موسسه قرآنی بنده سال 87 تاسیس شد و فضای زیرزمین منزل مسکونی بنده برای آغاز فعالیت کار قرآنی اختصاص پیدا کرد به طوری که با تمام دشواری‌ها از آن مکان برای تشکیل کلاس‌های مختلفی از قبیل روخوانی و روانخوانی، صوت و لحن، حفظ برای رده سنی خردسالان و بزرگسالان استفاده شد، در هرهفته دو روز هر کلاسی تشکیل و پس از طول ترم، افراد در آزمون پایان دوره شرکت می‌کردند اما، نگران بودیم این فضا، فضای مناسبی برای قرآن‌آموزان نباشد و چاره‌ای هم نداشتیم چون در ابتدای راه بودیم. با تمام این تفاسیر با کمک مربیان توانستیم در سطح شهر شناخته شویم.
مدیر موسسه قرآنی سفینةالنجاة اراک گفت: درطول این سال‌ها دوره‌هایی برای ارتقاء سطح مربیان موسسه برگزار کردیم به هرحال فردی که مدرکی را دریافت می‌کند و چند سالی فاصله می‌گیرد باید با روش‌های نوین آشنا و مشغول بکار شود و در این راستا سعی شده همه مربیان بکار گرفته شوند.

انجام کار قرآنی فقط عشق و علاقه می‌خواهد/ نبود حمایت‌های لازم از موسسات قرآنی
محمدی افزود: تاسیس شعبه این موسسه در خیابان شهید رجایی(ملک) با توجه به نیاز والدین این مناطق برای فراگیری قرآن فرزندانشان صورت گرفت. این مکان را اجاره کردیم اجاره ماهیانه دو میلیون و پانصد هزار تومان از هزینه شخصی خودم پرداخت می‌شود زیرا موسسات که درآمدی ندارند و خود‌گردان اداره و شهریه دریافتی تنها صرف اموری مانند پرداخت حق‌الزحمه مربیان و تهیه وسایل کمک آموزشی و... می‌شود.
وی تاکید کرد: به فعالیت قرآنی نمی‌توان به عنوان صرفه اقتصادی نگاه کرد زیرا در این صورت نمی‌توان کار قرآنی و فرهنگی انجام داد. انجام کار قرآنی فقط عشق و علاقه می‌خواهد و احساس وظیفه در این بین مطرح است و متاسفانه کسی نیست که موسسات قرآنی را مورد حمایت قرار دهد.
مدیر موسسه قرآنی سفینةالنجاة اراک بیان کرد: دراوایل فعالیت این موسسه سازمان تبلیغات استان مرکزی حمایت‌هایی انجام می‌دانند که آن هم در طول این سال‌ها قطع شده است.
محمدی گفت: در این موسسه قرآنی طی سال به طور متوسط 300 الی 400 نفرقرآن‌آموز آموزش‌های لازم را کسب می‌‌کنند، در فصل تابستان با توجه به افزایش کلاس‌های قرآنی به تعداد مربیان اضافه می‌شود.
انتهای پیام

captcha