تربیت و کادرسازی در حوزه‌های علمیه مدنظر مدیران قرار گیرد
کد خبر: 3726979
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

تربیت و کادرسازی در حوزه‌های علمیه مدنظر مدیران قرار گیرد

گروه فرهنگی - امام جمعه بجنورد گفت: تربیت و کارسازی در حوزه‌های علمیه برای خدمت به مسلمانان و دین مبین اسلام از مسائلی است که باید بیشتر مورد نظر مدیران حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

تربیت و کادرسازی در حوزه‌های علمیه بیشتر مد نظر مدیران قرار گیرد

به گزارش ایکنا از خراسان‌ شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مدیران مدارس علمیه اهل تسنن خراسان‌شمالی، اظهار کرد: عالم به زمان بودن از مقوله‌هایی بوده که باید مورد نظر عالمان دین باشد تا بتوانند به طرز صحیحی مسائل و امور مردم جامع دینی را تحلیل و رفع و رجوع کنند.

وی افزود: امروز اسلام در مقطع حساسی قرار داشته و به دوران اقتدار و صلابت خود رسیده ، به‌گونه‌ای که حکومت و رهبری اسلامی، دینی و حاکمیت قانون اساسی که برگرفته از قرآن و سنت بوده در جامعه اسلامی در صدر قرار گرفته است.

یعقوبی با اشاره به نقش عالمان دینی در گسترش مبانی و مفاهیم ارزشمند دین اسلام، افزود: با توجه به اقتدار اسلام و به برکت خون شهدا و تدابیر امام (ره) و رهبری، فرصت بسیار خوبی برای عالمان دینی به وجود آمده تا در راستای تربیت مبلغان دین اسلام همت کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: تربیت و کارسازی در حوزه‌های علمیه برای خدمت به مسلمانان و دین مبین اسلام از مسائلی است که باید بیشتر مورد نظر مدیران حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

وی افزود: تربیت‌ها باید جهت خدایی داشته باشد تا مردم جامعه دینی در مسیر تعالی و هدایت به نقطه و قله کمال برسند.

یعقوبی عنوان کرد: فرزندان باید سالم و صالح باشند تا مایه چشم‌روشنی والدین قرار بگیرند و این امر در صورتی رخ می‌دهد که در مکتب اسلام تربیت شوند.

وی افزود: از مواردی که باید موردتوجه همه عالمان دین به‌ویژه مدیران حوزه‌های علمیه باشد این است که نسل جدید را در سه حوزه باورها و ایمان به خدا، اخلاق و رفتار اسلامی و سلامت جسمی تربیت کنند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان‌شمالی تأکید کرد: مدیران حوزه‌های علمیه می‌توانند با تزکیه و تهذیب نفسشان، به‌عنوان امام المتقین که مقام بسیار بالایی است، نسبت به تربیت فرزندان صالح در جامعه دینی همت کنند.

وی افزود: مدیریت دینی و حوزه‌های علمیه باید مدیریتی خداپسندانه باشد، به همین دلیل لازم است با برنامه‌ریزی و آینده‌نگری و سازمان‌دهی شده و با رهبری واحد و نظارت و کنترل دقیق امور در این راه قدم برداشته شود.

یعقوبی اظهار کرد: ورع و خودکنترلی از مسائل بسیار مهمی است که در روایات به آن اشاره‌شده، ازاین ‌رو باید در همه حوزه‌های حریم‌ها و خط قرمزها شناسایی و نسبت به آگاهی بخشی عمومی اقدام شود تا جامعه دینی به کمال و تعالی برسد.

captcha