اختیارات استانداران افزایش یابد/ اصلاحات لازم در دولت در حال انجام است
کد خبر: 3727958
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
سیدمهدی مقدسی:

اختیارات استانداران افزایش یابد/ اصلاحات لازم در دولت در حال انجام است

گروه اجتماعی – نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده اعتقاد دارم دولت اختیارات استانداران را اضافه کند چراکه آنان نمایندگان دولت در استان‌ها هستند و باید در شرایط اضطراری تصمیمات اساسی اتخاذ کنند که این اختیارات کافی نیست. همچنین اصلاحات لازم نیز در دولت در حال انجام است.

اختیارات استانداران افزایش یابد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدمهدی مقدسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز، ۱۴ تیر‌ماه در همایش سالروز تصویب قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، گفت: دهیاران خدمتگزاران خط‌مقدم جامعه در روستاها هستندوی افزود: واگذاری اختیارات بیشتر به دهیاران از دیگر موارد مورد توجه است، این مهم هم در قانون و هم در دولت لحاظ شود. بخشی از اضافه کردن اختیارات به قانون باز می گردد در مجلس تلاش خواهیم کرد بر اختیارات دهیاران افزوده شود.
مقدسی بیان کرد: از استاندار و فرمانداران خواستارم فرایند رفت و برگشت مصوبات در مورد اعتبارات دهداری‌ها کوتاه‌تر شود. در حساب اکثر دهداری‌ها بودجه وجود دارد که تخصیص آن به افزایش رضایتمندی مردم کمک می‌کند. دهیاران در استفاده از منابع علاوه بر اعتبارات عمرانی ملی و استانی از محل وجوهی که در اختیار دارند در تسریع امور مشارکت دارند.
این مقام مسئول تصریح کرد: نگاه مجلس به خط مقدم خدمات‌رسانی‌ها ویژه است. امروز دهیاری‌ها قدرت حضور بیشتری نسبت به سال‌های قبل دارند. اگر دهیاران قابلیت‌ها را دقیق انعکاس دهند شک نکنید مجلس و دولت واگذاری اختیارات بیشتر به دهیاری‌ها را اعمال می‌کنند.
منتخب مردم اراک در بهارستان با اشاره به اینکه عملکرد مسؤلان در تمام رده‌ها با ارتقای اعتماد مردم رابطه مستقیم دارد، ادامه‌داد: در حوزه اختیارات دهیاری‌ها فعالیت در حوزه فرهنگی، قرآنی، ورزشی باید اضافه شود.
مقدسی تصریح کرد: پیشنهاد بنده این است که نظرات دهیاران و شوراها را جویا شده و در اختیار معاون عمرانی استانداری جهت تنظیم قرار گیرد‌، معاون عمرانی جهت پیگیری مطالبات را به نمایندگان مجلس و دولت انعکاس دهند.
مقدسی اضافه کرد: گاه ناهماهنگی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان موجب توقف می‌شود. در شرایط امروز تعامل و اتحاد بین دستگاه‌ها امری ضروری است. امروز در تنگنای اعتباری هستیم انتظار داریم این مشکل با هماهنگی بین دستگاهی رفع شود.
به گفته وی اگر امروز هماهنگی لازم بین دستگاه‌های خدمات‌رسان روستاها و شهرها ایجاد کنیم اثربخشی ارتقاء یافته و زمینه رضایت‌مندی مردم فراهم می‌شود. گاه مردم با کوچک‌ترین خدمات خوشحال می‌شوند نباید از ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی مردم غافل بود.
نماینده مردم اراک در خانه ملت اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی مردم را فراموش نکرده است. مجلس به عنوان عصاره ملت تمام دغدغه‌های مردم را شنیده و رصد می‌کند و برای رفع مشکل مردم ده‌ها جلسه برگزار می‌کند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: با برگزاری جلسات متعدد ۱۰ مورد در مورد دغدغه‌های مردمی احصا شده است. ما اعتقاد داریم صورت مسأله را نباید پاک کرد. نگاه باید نگاه واقع‌بینانه باشد. همگی ما در کشتی نظام جمهوری اسلامی هستیم نباید کسی را مقصر بدانیم در شرایط فعلی باید گفت تبدیل تهدید به فرصت هنر ماست و ما قطعا به این هدف می‌رسیم.
مقدسی گفت: برای خروج از شرایط فعلی باید همه با هم تصمیم بگیریم و با اتحاد نواقص را رفع کنیم. ما باید در فضایی صادقانه به خدمات ادامه دهیم. برای ۱۰ مورد احصا شده مهلت ۱۰ روزه به دولت داده شده است. رهبری نیز اختیار به سران سه قوه دادند و فرمودند هر مصوبه‌ای داشته باشید من حمایت می‌کنم. مجلس نیز آمادگی دارد لوایحی که از سوی دولت ارائه می‌شود خارج از نوبت مصوب کند. اصلاحات لازم نیز در دولت در حال انجام است.
انتهای پیام

captcha