مصداق عملی آیه قرآن در خوشاب/ درآمدهای میلیونی بعد از انفاق
کد خبر: 3728059
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

مصداق عملی آیه قرآن در خوشاب/ درآمدهای میلیونی بعد از انفاق

گروه شهرستان‌ها - در یک روز گرم تابستان به سراغ تجسم عملی آیه قرآن در خوشاب می‌روم، فردی که تاکنون میلیاردها ریال از اموالش را در راه خدا انفاق کرده و هر روز بر مال و ثروتش به جای کم شدن، افزوده شده است.

مصداق عملی آیه قرآن در خوشاب/ با پرداخت انفاق در راه خدا از ثروت انسان کم نمی‌شود و زیاد خواهد شد

به گزارش خبرگزاری ایکنا از خراسان رضوی، در یک روز تابستانی زمانی که کشاورزان در گرمای هوا سر زمین‌های کشاورزی خودشان مشغول به کار هستند، به سراغ یکی از خیران شهرستان خوشاب می‌روم، کشاورزی که تاکنون میلیاردها ریال از اموال خودش را جهت وقف، انفاق در راه خدا از جمله ساخت و بازسازی مساجد، ساخت ضریح برای فرزند امام موسی کاظم(ع)، تعمیر مدارس و غیره هزینه کرده است.

انفاق یک دانه‌ای، درآمد 700 برابری
او معتقد است هر چقدر در راه خدا هزینه کرده خداوند متعال با لطف و عنایت خودش چندین برابرش را به او بازگردانده و همیشه با لطف و محبت بی‌نظیرش او را شرمنده کرده است. همان وعده‌ای که در آیه 261 سوره بقره داده است:« مَثَلُ‌ الَّذِينَ‌ يُنْفِقُونَ‌ أَمْوَالَهُمْ‌ فِي‌ سَبِيلِ‌ اللَّهِ‌ کَمَثَلِ‌ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ‌ سَبْعَ‌ سَنَابِلَ‌ فِي‌ کُلِ‌ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ‌ يُضَاعِفُ‌ لِمَنْ‌ يَشَاءُ وَ اللَّهُ‌ وَاسِعٌ‌ عَلِيمٌ‌؛ کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند، همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند؛ که در هر خوشه، یکصد دانه باشد؛ و خداوند آن را برای هر کس بخواهد (و شایستگی داشته باشد)، دو یا چند برابر می‌کند؛ و خدا (از نظر قدرت و رحمت،) وسیع، و (به همه چیز) داناست.»
غلامحسن چاهه، خیر و نیکوکار ساکن روستای چاهه شهرستان خوشاب در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه در سال 1329 در روستای چاهه متولد شدم و انجام کارهای خیر را از پدرم به ارث برده‌ام، اظهار کرد: از کنار هر مسجد در حال ساختی که تا کنون عبور کرده‌ام، در حد توانم کمک مالی کرده‌ام.
وی افزود: تاکنون به تمام مدارس شهر سلطان آباد کمک مالی داشتم و از موارد دیگری که به یاد دارم، کمک به برخی از ادارات دولتی برای تعمیر و بنای ساختمان‌ها بیش از 500 میلیون ریال و ساخت خانه عالم روستای چاهه است.
این خیر نیکوکار خوشابی که تنها آرزویش زیارت ائمه بقیع و انجام اعمال حج است، گفت: تاکنون بیش از پنج بار به زیارت عتبات و عالیات رفتم و دوازده مرتبه به لطف خدا توفیق انجام اعمال حج تمتع و عمره و زیارت ائمه اطهار(ع) را در بقیع داشتم.

افزایش درآمد بعد از انفاق
وی که تفریحش از جوانی کار کردن، زراعت و باغداری است، تصریح کرد: از 20 هکتار باغ پسته‌ای که دارم 10 درصد درآمدش را برای هزینه در بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) در کنار روستای چاهه اختصاص داده‌ام و وصیت کرده‌ام این کار بعد از مرگم نیز ادامه داشته باشد.
چاهه با اشاره به زمانی که ساخت ضریح این امامزاده معزز را متقبل شده بود، گفت: با خودم در ابتدا فکر کردم هزینه یک میلیارد ریالی ساخت این ضریح زیاد است و از عهده ساختش برنمیام ولی به لطف خدا در زمانی که ساخت این ضریح به اتمام رسید در آمد پسته باغمان دو میلیارد ریال شد و چندین برابر درآمدی بود که توقع داشتم برداشت کنم.
وی که ارادتی خاص به این فرزند گرامی امام موسی کاظم(ع) پیدا کرده و او را به عنوان دوست خودش خطاب می‌کند، ابراز کرد: بعد از ساخت ضریح سه میلیارد ریال در چند سال اخیر برای محوطه سازی، سنگ فرش محوطه و آئینه کاری این بقعه متبرکه هزینه کردم.
این خیر خوشابی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت حسینیه در روستای چاهه را در سه طبقه با متراژ بیش از هزار متر آغاز کرده‌ام، اظهار کرد: هزینه ساخت این حسینیه در حدود 10 میلیارد ریال تمام خواهد شد که به دلیل بالا رفتن هزینه‌ ساخت آن از مردم و خیرین دیگر درخواست کمک کرده‌ام.
چاهه اضافه کرد: از دیگر کارهایی که تاکنون انجام داده‌ام ساخت خانه عالم با بهترین امکانات برای حضور روحانی در این روستای 100 خانواری و پرداخت بخشی از هزینه‌های سکونت وی در این منطقه برای تبلیغ دین اسلام است.

تشویق خانواده به انفاق
وقتی از او سئوال می‌کنم اعضای خانواده و همسرتان مانع انجام کارهای خیرتان نمی‌شوند، گفت: آن‌ها نیز مرا تشویق به انجام کارهای خیر و انفاق در راه خدا می‌کنند و این لطف و بی دریغ خدا است که نصیب خانواده ما شده است.
وی با بیان اینکه همانگونه که پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) فرموده‌اند:« «مَا نَقَصَتْ صَدَقَةٌ مِنْ مَالٍ؛ هيچ صدقه‌اى مال را کم نمي‌كند.»، گفت: تجربه 68 ساله زندگی در این دنیای فانی عملا به من آموخته است که هر چقدر در راه خدا بیشتر انفاق کنم و هر چقدر بیشتر زکات اموالم را پرداخت کنم به جای کم شدن بر مال و ثروتم و نعمتی که خداوند سبحان به من عطا کرده است، افزوده خواهد شد.
علی اکبر ملکی
انتهای پیام

captcha