شکرانه: دبیرخانه آذریزدی دیگر فعال نیست
کد خبر: 3728403
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
عرصه فرهنگی؛ فراموش‌خانه میراث معنوی/4

شکرانه: دبیرخانه آذریزدی دیگر فعال نیست

گروه ادب ــ مسئول دبیرخانه آذریزدی گفت: دبیرخانه تعطیل نیست، اما با توجه به برنامه‌ها و پیگیری‌هایی که شده، فعلاً برنامه خاصی مدنظر نیست.

دبیرخانه آذریزدی دیگر فعال نیست
اسدالله شکرانه، دبیر بنیاد آذریزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره انتشار آثار مهدی آذریزدی گفت: فعلاً برنامه‌ای برای انتشار اثر جدید و یا انجام کار خاصی در رابطه با مهدی آذریزدی وجود ندارد و دیوان اشعار و یکسری آثار منتشر نشده دارند که فرد خاصی متصدی و پیگیر انجام آنها نیست.

وی افزود: پس از فوت وی، قرار شد که دبیرخانه دائمی در ارشاد کارهای وی را پیگیری کند و دو سه سالی هست که دیگر کاری در این دبیرخانه انجام نمی‌شود و دبیرخانه تعطیل نیست، اما با توجه به برنامه‌ها و پیگیری‌هایی که شده، فعلاً برنامه خاصی مدنظر نیست.

شکرانه ادامه داد: البته مدتی، فرزندخوانده وی پیگیر امور وی بود و بعد از فوتش، فرزندان پسر خوانده چندان پیگیر کارها نیستند و از نظر قانونی هم وظیفه‌ای در این زمینه ندارند و بخش‌های دولتی هم رویکرد عاجلی نسبت به این موضوع ندارند و جزء سیاست‌های کاری آنها نیست و فقط دوستان وی هستند که برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند.

شکرانه ماندگاری آثار مهدی آذریزدی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این زمینه باید دو نکته را مورد توجه قرار داد؛ یکی آثار آذریزدی و دیگری جریانات فعلی که پیگیر کارهای وی است؛ از این رو وی آثاری را تولید کرد که خاصیت و قابلیت ماندگاری برای نسل‌های آینده را دارد و همین ویژگی سبب شده که پس از گذشت این مدت و وجود آثار متعدد و متنوع در حوزه کودک و نوجوان آثار وی باز هم در کتابخانه‌ها مورد توجه قرار گیرد. اینکه چرا این کودکان به این آثار علاقه و توجه نشان می‌دهند باید به ذات آثاری که آذریزدی تولید کرده توجه کرد؛ چرا که این آثار با وجود انسانی در ارتباط است و به همه نسل‌ها مربوط است.

انسان در هر شرایطی به مباحث اخلاقی، دینی، عاطفی و احساسی توجه نشان می‌دهد و این موارد در آثار آذریزدی وجود دارد و اگر دوره‌های مختلف هم بگذرد، باز هم این آثار مورد توجه خوانندگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha