برپایی دسته‌ های عزا در سالروز شهادت امام صادق (ع) به حرکت عمومی تبدیل شود
کد خبر: 3728679
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
رضوی:

برپایی دسته‌ های عزا در سالروز شهادت امام صادق (ع) به حرکت عمومی تبدیل شود

گروه اجتماعی- مسئول ستاد فاطمیه در چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است در ایام شهادت امام صادق (ع) بنا به جایگاه والایی که دارد، دسته‌روی‌ در خیابان‌ها به راه افتد.

لزوم به راه انداختن دسته‌روی در خیابان‌ها به مناسبت شهادت امام صادق (ع)

حجت الاسلام سید ابراهیم رضوی مسئول ستاد فاطمیه در استان در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: جایگاه امام صادق (ع) در میان ائمه اطهار به گونه‌ای بود که در سایر ائمه وجود نداشت.
وی افزود: شناخته شدن شیعه با سند مذهب جعفری، جایگاه علمی و کرسی تدریسی امام صادق (ع) در مسجدالنبی، ارادت خاص امام صادق (ع) به جد بزرگوارشان رسول خدا و عمر با برکت ایشان از ویژگی‌هایی بوده که موجب شده امام صادق (ع) جایگاه خاصی در میان سایر ائمه داشته باشند.
رضوی گفت: در حوزه دین باید از مراجع معظم تقلید خود کارها را انجام دهیم زیرا اکثریت مراجع به دلیل رهروی قرآن بودن به تعظیم شعائر امر کرده‌اند.
وی تاکید کرد: امام صادق (ع) به عنوان رئیس مذهب شیعه هستند که لازم است مقام تمامی ائمه به خصوص این امام بزرگوار را پاس داشت.
رضوی با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله کاشانی تاکید بر تعطیلی روز شهادت این بزرگوار داشتند که این امر به مجلس برده شد و به تصویب رسید، تاکید کرد: مذهب شیعه مدیون و مرهون تمام ائمه است به خصوص امام صادق (ع) که دارای جایگاه خاصی نسبت به دیگر ائمه اطهار است.
وی با اشاره به آزار و اذیت مسلمانان در عراق و بحرین توسط دشمنان اسلام، بیان کرد: همانگونه که در روز قدس و 22 بهمن مردم برای اعلام انزجار از ابرقدرت‌ها به خیابان‌ها می‌آیند و این امر تاثیر بسیاری دارد؛ بنا به این ضرورت لازم است علاوه بر عزارداری، دسته‌روی‌ در خیابان‌ها به راه افتد.
مسئول ستاد فاطمی در استان یادآوری کرد: نخستین دسته‌روی توسط شیخ مفید که به هنگام اذیت و آزار شیعه مشاهده کردند، به راه انداختند بنابراین به راه انداختن دسته‌روی بسیار تاثیر گذار است.
وی گفت: کسی که تعظیم شعائر کند وظیفه دارد در این ایام عزاداری کند.
انتهای پیام

captcha