استقلال فرهنگی دین اسلام مرهون تلاش‌های امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است
کد خبر: 3728742
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
آیت‌الله خاتمی در ابهر؛

استقلال فرهنگی دین اسلام مرهون تلاش‌های امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است

گروه سیاسیت و اقتصاد- امام جمعه موقت تهران گفت: امام باقر(ع) و امام صادق(ع) استقلال فرهنگی دین را تکمیل کردند که این کار بزرگ دین را بیمه کرد و نه تنها تشیع بلکه جهان اسلام مدیون این دو امام بزرگوار است.

استقلال فرهنگی دین اسلام مرهون تلاش‌های امام باقر(ع) و امام صادق(ع) استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم گرامیداشت شهادت امام جعفر صادق(ع) و یادوار شهدای گمنام و ورزشکار شهرستان ابهر با بیان اینکه دروغ‌پردازی درباره غیبت کبری موضوعی است که امام زمان (عج ) نیز درباره آن هشدار داده است، تصریح کرد: با سوء استفاده از این امر کسانی هستند که با ادعای ارتباط با امام زمان(عج) میلیاردها پول به جیب زدند.

وی با بیان اینکه در دوران غیبت کبری ولی فقیه نایب عام امام زمان(عج) است، عنوان کرد: در این‌باره امام زمان (عج) می‌فرمایند که در رخدادهایی که اتفاق می‌افتد به راویان حدیث ما مراجعه کنید زیرا آنان حجت من بر شمایند و من حجت خدا بر آنان هستم.

وی راهبرد امامان در دوران حضور، غیبت کبری و غیب صغری را حفظ اساس و کیان دین مبین اسلام عنوان کرد و افزود: این استراتژی مسئله بسیار مهمی است و تنها متعلق به دیروز و امروز نیست بلکه مسئله فردا و فرداها نیز است.

این مقام مسئول به تشریح دوران شش گانه امامان پرداخته و افزود: دوره اول امامان متلعق به سکوت 25 ساله مولا علی (ع) است و دوره دوم نیز دوره حکومت 5 ساله ایشان است که آن حضرت مهم‌ترین دلیل این سکوت را نگرانی از آسیب اسلام عنوان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دوره سوم متعلق به نرمش قهرمانانه امام حسن(ع) است، تصریح کرد: ایشان خودشان فرمودند: اگر این نرمش قهرمانانه نبود نسل شیعه از دست می‌رفت.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه دوره چهارم دوره قیام امام حسین (ع)  است که ایشان  فلسفه قیام خود را احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کردند، گفت: دوره پنج نیز دوره امام سجاد است که تمام تلاش ایشان این بود که اساس اسلام توسط مروانیان از بین نرود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دوره ششم نیز دوره امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است، تاکید کرد: تمام دغدغه امام صادق(ع) در این دوره این بود که خلا تبلیغ اسلام را پر کند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امام باقر و امام صادق(ع) استقلال فرهنگی دین را تکمیل کردند که این کار بزرگ دین را بیمه کرد و نه تنها تشیع بلکه جهان اسلام مدیون این دو امام بزرگوار است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه در سال 1300 و همزمان با قدرت گرفتن رضا شاه آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری حوزه قم را تاسیس کردند، عنوان کرد: این در حالی است که یکی از ماموریت‌های اصلی رضا خان مبارزه با روحانیت بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه رضا خان با سه ماموریت در کشور قدرت یافت، افزود: این سه ماموریت شامل مبارزه با حجاب، مبارزه با روحانیت و مبارزه با عزاداری‌ها بود.

وی با بیان اینکه مزدوران رضا شاه در روز 21 تیرماه مردمانی که در مسجد گوهر شاد و در کنار حرم رضوی برای حمایت از حجاب گرد هم آمده بودند به گلوله بسته و جوی خون راه انداختند، ادامه داد: به همین دلیل این روز در کشور ما به روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای حجاب در کشور ما بهایی مانند خون شهدا مسجد گوهر شاد پرداخت شده است، گفت: حجاب یک مسئله فردی نیست بلکه یک مسئله اصلی است و نباید نادیده گرفته شود زیرا گسترش فساد و فحشا باعث از بین رفتن حکومتی مانند حکومت اندلس شد.

خاتمی با اشاره به دشمنی رضا خان با روحانیت، تصریح کرد: از سال ۱۳۱۶ تا سال ۱۳۲۰ که اوج قدرت رضا خان را تشکیل می‌داد کل حوزه‌های علمیه تعطیل بود در این شرایط تنها حوزه علمیه قم به صورت نیمه رمق سر پا بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه کشور ما در حال جنگ سیاسی و اقتصادی تمام عیار با دشمنان است، خاطر نشان کرد: به برکت سرمایه‌هایی مانند برخورداری از یک رهبر زیرک و کاردان و مردمی با درایت و فهیم قطعا کشور این دوران را نیز با موفقیت پشت سر خواهد گذاشت.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه  و ترس آنها از قدرت موشکی و دفاعی کشورمان، یادآور شد: دشمن به خوبی می‌داند اگر بخواهد آسیبی به ایران بزند تل آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha