گفتمان امام صادق(ع) ترویج شود
کد خبر: 3728777
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵

گفتمان امام صادق(ع) ترویج شود

گروه اجتماعی- رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه سیستم غرب و استکبار به دنبال نفوذ در بین افکار مردم است، گفت: در این شرایط باید علما برای ترویج گفتمان امام صادق(ع) تلاش کنند.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از خبرگزاری مهر حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قواعصر روز گذشته 18 تیر در پانزدهمین یادواره شهدای روحانی شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه این شهر با بیان اینکه درس‌ها و عبرت‌های بسیاری از مکتب امام صادق(ع) وجود دارد، گفت: امام جعفر صادق(ع) نقش بسیار مهمی در تبلور و باروری مکتب شیعه داشتند و امروز روحانیت معزز که خودشان را از جمله شاگردان آن امام می‌دانند باید در حفظ یادگار و میراث آن شخصیت بزرگوار تلاش کنند.

وی بابیان اینکه امام جعفر صادق(ع) توانست با بهره‌گیری از فرصت شناسی و زمان‌شناسی پایه‌گذار مکتب تشییع در جهان اسلام شود، افزود: امام در شرایطی مسئولیت امور را در دست گرفت که نزدیک یک قرن از نقل حدیث و تفسیر قرآن جلوگیری شده بود لذا فشار مضاعفی از سوی بنی‌امیه بر اهل بیت (ع) حاکم بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا بابیان اینکه سست شدن حکومت اموی و درگیری بین بنی‌عباس و بنی‌امیه باعث باز شدن فضای سیاسی حاکم بر جامعه آن زمان شد، افزود: امام صادق(ع) با بهره‌گیری از این فرصت ارزشمند انقلاب فرهنگی و محتوای بعثت و امامت را تبیین کرد.

سعیدی با طرح این پرسش که چرا امام جعفر صادق(ع) را به عنوان رئیس مکتب شیعه می‌شناسیم، متذکر شد: بزرگ‌ترین حوزه علمیه در آن زمان تشکیل و چهار هزار نفر در مکتب امام جعفر صادق(ع) تعلیم دیدند که این امر زمینه شکل‌دهی شیعه را فراهم کرد لذا ۳۸ هزار حدیث در این دوران از ایشان نقل‌شده است که اگر این شرایط مهیا نمی‌شد قطعا از این گنجینه معنوی بی‌بهره بودیم.

وی بابیان اینکه از نظر علمی و فقهی هیچ‌کسی به‌پای امام جعفر صادق(ع) نخواهد رسید، افزود: من و شما چطور باید از این فرصت استفاده کنیم؟ هیچ زمان در طول تاریخ به‌اندازه امروز زمینه برای بیان اندیشه‌ها فراهم نبوده، ظرفیت برای کار کردن بالا است و اگر کوتاهی کنیم پاسخی در برابر خداوند نخواهیم داشت.

امام جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه فضای مجازی و اینترنت اقیانوسی برای ساختن پایه‌های فرهنگی است، یاداور شد: نباید اجازه دهیم دیگران با بهره‌گیری از فضای مجاری و نفوذ در ذهن و افکار مردم ما را به انحراف بکشانند.

سعیدی بابیان اینکه امروز مواضع، نگرش و فریادهای رهبر معظم انقلاب نیاز به حمایت دارد، گفت: ایشان برای قشر خاصی سخن نمی‌گویند، شرایط حساسی در پیش روی ما قرار دارد زیرا امروز ایران پرچم‌دار رهبری جهان اسلام است چراکه انقلاب توانست تشییع را به دنیا معرفی کند.

وی بابیان اینکه مردم اگر بدانند چه قله‌های رفیعی را در پیش روداریم آستانه تحمل خود را افزون‌تر خواهند کرد، افزود: برخی احساس می‌کنند تنها باید رهبر معظم انقلاب پای‌کار حضورداشته باشد و خودشان را از مسئولیت سلب می‌کنند و این دقیقا همان مشکل امام جعفر صادق(ع) بود لذا امروز باید بیش از پیش‌بر منویات معظم له توجه و عمل کرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا بابیان اینکه معنای انقلابی بودن ایستادن پشت سر ولایت فقیه است، اظهار کرد: علمای شیعه مرزداران عقیدتی هستند که از تسلط شیطان برای نفوذ در بین شیعیان جلوگیری می‌کنند لذا باید پشت سر امام گفتمان امام صادق(ع) را ترویج کنند.

سعیدی بابیان اینکه سیستم غرب و استکبار در راستای نفوذ در بین افکار مردم است، گفت: امروز در شرایط جنگ سخت قرار نداریم ولی با جنگ نرمی مواجه هستیم که سازوکار خاص خودش را می‌طلبد و نباید طوری زندگی کنیم که انگار هیچ جنگی نیست.

وی بابیان اینکه نقش علما بسیار برجسته است، افزود: اگر فکر و ذهن مردم با معارف اهل بیت (ع) و ارزش‌های انقلابی تبیین شود دیگر جایی برای دشمن باقی نخواهد ماند لذا باید وضعیت را تغییر دهیم، در جنگ نرم بازاریان، خانواده‌ها، مسئولان و همه آحاد مردم باید جلوی نقشه‌های دشمن را بگیرند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا بابیان اینکه عالم و غیر عالم در مسیر جهاد نباید اجازه نفوذ دشمن را در فکر و ذهن مردم دهند، ابراز کرد: ارزش این جهاد هزاران برابر بیش از کسانی است که در جنگ سخت مبارزه کردند و آیا در این شرایط سخت جنگی حوزه‌های علمیه آمادگی کامل را دارند؟

سعیدی ادامه داد: آیا بی قراری در جنگ سخت و اعزام نیروها برای مبارزه با جبهه باطل و اعلام حضور در گردان‌های مختلف امروز در طلاب و روحانیان وجود دارد که در پاسخ باید با درس گرفتن از مکتب امام صادق (ع) از فضای مجازی غافل نشویم.

وی بابیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت برای تقویت نظام هستیم، اذعان کرد: علیرغم قله‌هایی که اسلام تا به امروز فتح کرده اما دشمن نیز از داعش تا آمریکا و اسرائیل کمر همت برای مقابله با انقلاب بسته است که در این شرایط باید جامعه اصیل را با اندیشه‌های ناب اسلامی آشنا کرد لذا امروز باید از جریان شناسی به عنوان یکی از ویژگی‌های مکتب امام صادق(ع) درس فراگرفت. انتهای پیام

captcha