شور و شعور از مؤلفه‌های اجتناب از بدعت‌گذاری در عزاداری هاست
کد خبر: 3728975
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

شور و شعور از مؤلفه‌های اجتناب از بدعت‌گذاری در عزاداری هاست

گروه فرهنگی - رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان طارم با اشاره به ارائه راهکارهایی برای مبارزه با خرافات و بدعت‌ها در مراسم عزاداری گفت: شور و شعور مؤلفه‌های مهم در اجتناب از این مهلکه است. ‎

شور و شعور از مؤلفه‌های اجتناب از بدعت‌گذاری در عزاداری هاست‎حجت‌الاسلام حسن محمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طارم در گفت‌وگو با ایکنا، از زنجان، با بیان این‌که سرشت الهی قیام امام حسین(ع) موجب ماندگاری آن در طول تاریخ شده است، اظهار کرد: تمامی قیام‌هایی که از ازل برای کسب رضای الهی انجام شده است پایدار و زنده مانده‌اند که در سال‌های اخیر جنگ تحمیلی از این قسم قیام‌هاست.

وی ادامه داد: بنابر اظهار نظر فوکویاما، نظریه‌پرداز غربی، مهدویت و قیام امام حسین(ع) دو بال شیعه هستند که تا زمانی مردم به آنها باور و یقین داشته و تمسک می‌جویند نمی‌توان این دین آسمانی را از سطح جوامع محو کرد و این یکی از نکاتی است که می‌تواند ما را را به اهمیت قیام امام حسین(ع) نیل دهد.

این مقام مسئول با اشاره به ارائه راهکارهایی برای مبارزه با خرافات و بدعت‌ها در مراسم‌ها عنوان کرد: ‎شور و شعور مؤلفه‌های مهم در اجتناب از این مهلکه است که مداح و سخنران مذهبی این وظیفه را برعهده داشته و با غیبت هر یک از آنان، این مسیر به سرانجام مقصود نمی‌رسد.

‎وی با تأکید بر این‌که باید مراقب خرافاتی که وارد دسته‌های عزاداری می‌شوند باشیم، ابراز کرد: کانون مداحان شهرستان ابهر در همین راستا از اساتید برجسته کشوری استفاده کرده و در آن به آسیب‌هایی که می‌تواند توسط مداحان وارد مراسم‌های عزاداری شود نهیب زده است.

انتهای پیام

captcha