معرفی گروه‌های راه‌یافته به بخش نهایی چهارمین جشنواره مولودی خوانی «هه تاو»
کد خبر: 3729055
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲

معرفی گروه‌های راه‌یافته به بخش نهایی چهارمین جشنواره مولودی خوانی «هه تاو»

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از راهیابی ١٦ گروه و ٢٠ مولودی‌خوان داخلی و خارجی به مرحله نهایی چهارمین جشنواره بین‌المللی هه تاو خبر داد و گفت: این جشنواره از ٢٦ تا ٢٨ تیر جاری در سنندج برگزار می‌شود.

معرفی گروه‌های راه‌یافته به بخش نهایی چهارمین جشنواره مولودی خوانی «هه تاو»

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 19 تیرماه در دیدار با اعضای دبیرخانه چهارمین جشنواره بین‌المللی مولودی‌خوانی هه‌تاو در سنندج اظهار کرد: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره، ٤٨ گروه، ٥٣ مولودی خوان و هفت گروه در بخش بین الملل آثار خود را به دبیرخانه جشنواره هه تاو ارسال کردند.
وی افزود: بعد از بازبینی آثار توسط داوران مرحله انتخاب آثار، ١٤ گروه داخلی و دو گروه خارجی، ١٦ مولودی خوان داخل کشور و چهار مولودی خوان از خارج از کشور به مرحله نهایی چهارمین جشنواره بین‌المللی هه‌تاو راه یافتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، گروه‌های مولودی‌خوانی نوای قدسیان، نور، نوای رحمت، کارین، حزین، اخوان و یاهو از کردستان، آیین از فارس، انوار از خراسان رضوی، آراس از یزد، روجیار از کرمانشاه، کمالات از آذربایجان غربی، بیداد از خراسان شمالی، آلان از بوشهر و هیما از اقلیم کردستان عراق و حامد داوود از سوریه را گروه‌های راه یافته به بخش نهایی این دوره از جشنواره هه تاو اعلام کرد.
وی به مولودی‌خوانان بخش پایانی جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: احمد رحیم از هرمزگان، آقایان عبدالسلام فاتحی، مهران خالدی، پیام صفوتی، علیرضا فشیری، امیر ملکی، سهیل میرکی، بهنام حجازی، فرید منصوری، سهراب زراری و یاسین محمدی از کردستان، خسرو پرویزی از گیلان، حسن یوسف خانی از آذربایجان غربی، محمد فاروق در پور از خراسان رضوی، ابراهیم مشکدان از خراسان شمالی، محمد رضا نظری از کرمان و آقایان ده شتی قاسم علی، هیمن احمد فتح الله، فرمان رمضان علی و سامان عبدول محمد از اقلیم کردستان عراق در بخش مولودی خوانی چهارمین جشنواره هه تاو با هم رقابت می‌کنند.
قلعه‌شاخانی، با بیان اینکه پرویز گلپسندی، خلیفه جلال زندسلیمی و فرزاد عندلیبی کار داوری مرحله آنتخاب آثار را بر عهده داشتند، یادآور شد: عرفی، نشر و تقویت مبانی تعمق و تفکر رضوی در جامعه ایران اسلامی، تعامل هنرمندان، شعرا و فعالان فرهنگی ادبی به تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ رضوی، ایجاد نشاط اجتماعی و همگرایی ملی و مقابله با جریان‌های تکفیری در پرتو انوار سیره نبوی (ص) و فرهنگ رضوی را از اهداف این جشنواره است.
یادآور می‌شود؛ چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است به دبیری جلال قلعه شاخانی که از ۲۶ تا ۲۸ تیر جاری در خانه کورد و مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha