هشدار سازمان ملل نسبت به بسته‌شدن گذرگاه تجاری غزه
کد خبر: 3729093
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

هشدار سازمان ملل نسبت به بسته‌شدن گذرگاه تجاری غزه

گروه بین‌الملل ـ سازمان ملل متحد نسبت به پیامدهای اقدام اسرائیل در بستن گذرگاه تجاری «کرم ابوسالم» بر روی ساکنان نوار غزه هشدار داد.

هشدار سازمان ملل نسبت به بسته شدن گذرگاه کرم ابوسالم

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ فرحان حق، سخنگوی رسمی سازمان ملل متحد، در نشستی مطبوعاتی در مقر دائمی سازمان ملل در نیویورک تصریح کرد: سازمان ملل متحد نسبت به محدودیت‌هایی اعمال‌شده از سوی اسرائیل بر گذرگاه کرم ابوسالم و تعلیق موقت واردات و صادرات از این گذرگاه به شدت نگران است.

وی ضمن درخواست از مقامات اسرائیلی برای عقب‌نشینی از این تصمیم گفت: نیکلای ملادینوف، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل برای فرآیند صلح در منطقه خاورمیانه تأکید کرده که سازمان ملل به همکاری با فلسطین و اسرائیل و شرکای بین‎المللی و منطقه‌ای برای کاهش تنش و کمک به ایجاد آشتی فلسطینی و حل همه چالش‌های انسانی در این منطقه ادامه می‌دهد.

فرحان حق تصریح کرد: ملادینوف نسبت به پیامدهای اقدام اسرائیل در تعلیق موقت واردات و صادرات از این گذرگاه به نوار غزه ابراز نگرانی کرده و معتقد است همه باید در پیمودن مسیر درگیری و رویارویی بازنگری کنند.

ارتش اسرائیل روز دوشنبه (18 تیرماه) از بسته شدن گذرگاه تجاری «کرم ابوسالم» با نوار غزه در واکنش به بادبادک‌های آتش‌زایی که موجب آتش‌سوزی مزارع و جنگل‌ها در جنوب سرزمین‌های اشغالی فلسطین شده است، خبرداد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد: این تصمیم به منظور تحت فشار قرار دادن جنبش حماس در نوار غره صورت گرفته است.

مقامات رژیم صهیونیستی بیان کردند: فلسطینیان در سه ماه گذشته صدها بادبادک آتش‌زا را به سوی بخش‎های جنوبی اسرائیل روانه داشته‌اند که این امر موجب آتش‌سوزی بخش‌های وسیعی از زمین‎های زراعی و جنگل‎های این منطقه شده است.

گذرگاه کرم ابوسالم تنها گذرگاه تجاری نوار غزه است که از طریق آن مواد غذایی، سوخت و کالا و مصالح ساختمانی وارد غزه می‌شود و بسته شدن آن می‌تواند به بحران اقتصادی و معیشتی زیادی در این منطقه منجر شود.

انتهای پیام

captcha