رقابت ۹۴ نفر در بخش معارفی چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن در همدان
کد خبر: 3729158
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

رقابت ۹۴ نفر در بخش معارفی چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن در همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: مرحله استانی بخش معارفی چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن فردا، پنج‌شنبه، ۲۱ تیرماه ساعت ۱۰ صبح با رقابت ۹۴ نفر در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) برگزار می‌شود.

رقابت 94 نفر در بخش معارفی چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن در همدان

مجتبی جمالی، رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: همزمان در سراسر کشور، مرحله استانی بخش معارفی چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن فردا، پنج‌شنبه، ۲۱ تیرماه ساعت ۱۰ صبح، در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) برگزار می‌شود.
وی افزود: در این دور از مسابقات تعداد 94 نفر از شرکت‌کنندگان در مرحله شهرستانی موفق به کسب نمره بالاتر از ۶۰ شده اند به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد: رشته‌های این دوره از مسابقات شامل تفسیر قرآن، تفسیر موضوعی قرآن و نهج البلاغه است که در قالب ۴۰ سوال چهار گزینه ای در نظر گرفته شده است.
جمالی ادامه داد: علاوه بر ۴۰ سوال در نظر گرفته شده در هر رشته، پنج سوال تشریحی نیز در نظر گرفته شده است که با وجود الزامی بودن پاسخگویی به آنها، اما در صورت مساوی بودن امتیازات نفرات برتر، امتیاز این سوالات مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.
رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استا با بیان اینکه نفرات منتخب به مسابقات کشوری راه خواهند یافت عنوان کرد: راه‌یافتگان به مرحله کشوری منوط به کسب حداقل ۸۰ نمره از ۱۰۰ نمره مشخص خواهند شد.
وی گفت: چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰و ۲۰جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل و تحقیق، رشته‌های معارفی شامل حفظ و معارف موضوعی قرآن، حفظ و معارف حدیث و تفسیر قرآن مهرماه سال جاری در استان مرکزی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha