مهم‌ترین فلسفه نماز جماعت، تمرین امام محوری است/ اقامه نماز؛ بزرگ‌ترین آرمان حضرت ابراهیم(ع)
کد خبر: 3729424
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

مهم‌ترین فلسفه نماز جماعت، تمرین امام محوری است/ اقامه نماز؛ بزرگ‌ترین آرمان حضرت ابراهیم(ع)

گروه اجتماعی- حجت الاسلام والمسلمین محمد سیدآبادی در گردهمایی ائمه جماعات استان خراسان رضوی با اشاره به جایگاه والای اقامه نماز جماعت گفت: یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های اقامه نماز جماعت، تمرین امام محوری است.

 مهمترین فلسفه نماز جماعت تمرین امام محوری است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محمد سید آبادی، عضو شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان در مراسم گردهمایی ائمه جماعات خراسان رضوی که 21 تیرماه در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، بیان کرد: هیچ پایگاهی زیباتر از پایگاه نماز در جامعه اسلامی وجود ندارد و مقیم الصلوات بودن توفیق بزرگی است که نصیب شما شده است.
وی با اشاره به احادیث اهل بیت(ع) در خصوص جایگاه و اهمیت نماز جماعت، ادامه داد: روح تجلی نماز در اقامه آن به جماعت است چرا که آثار و برکات زیادی را به دنبال دارد.
سید آبادی افزود: شاخصه‌های دین که در قرآن بیان شده شامل اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر است.
این سخنران مذهبی تصریح کرد: متأسفانه از ظرفیت 40 ساله انقلاب اسلامی از جمله نظام و حاکمیت به طور کامل در راستای این امر مهم استفاده نشده و اکنون در بروز این چهار شاخصه در جامعه ضعف داریم.

بزرگ‌ترین آرمان حضرت ابراهیم(ع)، اقامه نماز بود

وی در خصوص جایگاه اهمیت اقامه نماز، افزود: بزرگترین آرمان حضرت ابراهیم(ع) و دعای ایشان از خداوند تعالی این بود که از اقامه کنندگان نماز باشد.
وی گفت: سه اجتماع مهم کلیدی - عبادی در جامعه اسلامی وجود دارد که شامل نماز جماعت یومیه، نماز جمعه و حج است.
سید آبادی ابراز کرد: زیباترین جلوه ارتباط با خالق نمازهای پنجگانه است و در جایگاه جماعت این امکان ارتباط برای افراد به ارتباط دوجانبه خالق و خلق خدا تبدیل می‌شود که یکی از مهم‌ترین برکاتش پیوند وحدت و همدلی است.
این سخنران مذهبی بیان کرد: نماز جماعت در واقع نماد همدلی و تمرین برای نیل به مهم‌ترین اصل اندیشه دینی است که تحقق سایر اصول دین را به همراه دارد.
سید آبادی تشریح کرد: یکی از مهم‍‍‌‌ترین فلسفه‌های نماز جماعت تمرین امام مداری است که باید در جامعه اسلامی به این مهم پرداخته شود.
تفهیم درست دین به مردم مهم‌ترین دغدغه ائمه اطهار(ع) است
وی اظهار کرد: متأسفانه اطلاعات و ایمان مذهبی در جامعه ضعیف است و لذا روحانیون به عنوان شاگردان مکتب امام صادق(ع) باید در جهت تقویت باورهای دینی مردم در مساجد،مدارس و ادارات اهتمام ورزند.
سید آبادی ادامه داد: دغدغه اصلی امامان نیز فهم درست دین به مردم بود لذا طلاب باید در فهم عمیق دین کوشا بوده و معارف دین را به جامعه انتقال دهند اما عمل به گفتار مهم‌ترین ابزار در جذب افراد جامعه به سمت معارف دین است.
وی افزود: فهم درست دین در بین عموم، جامعه را در برابر تهاجم فرهنگی واکسینه کرده و از تزلزل رها می‌کند.
این سخنران مذهبی اظهار کرد: روحانیت مهم‌ترین مسیر آگاهی سیاسی در جامعه هستند اما باید در این امر خطیر به دور از سیاسی کاری و اردوکشی حزبی همراه با تفکر عمیق سیاسی در میدان سیاست ورود جدی داشته باشند.
انتهای پیام

captcha